تاریخ امروز :
تالار های نیک صالحی - Powered by vBulletin
تبلیغات
تولبار جدید و آپدیت شده مخصوص نیک صالحی آماده دانلود است ، برای دانلود کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
  1. #1
    KIA آواتار ها
    KIA
    KIA آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Mar 2006
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    2,106
    تشکر
    58
    تشکر شده 1,488 بار در 631 ارسال

    پیش فرض نحوه انجام ورزش گردن

    در تـمرینات، عضلات گردن معمولاً نادیده گرفته می شـون مـگر اینکه آسیبـی متـوجه سـر یـا گـردن شـود. اگـر عـادت داشته باشید که سرتان را بجلو خـم کنیـد حتی نشستن پشـت مـیز کامپیوتر و تایپ کردن مداوم میتواند شما را در معرض درد گردن قرار می دهد.خیـلی از بـاشگـاه هـا دستـگاه هـای بسیـار خـوبی بـرای تقویت عضلات گردن دارند. می توانید از مربی باشگاهتان در این باره سوال کنیـد و بـرای استفـاده از آنـها از او کمک بگـیرید. امـا اگر بـاشگاه شـما چـنین دستگاه هایی ندارد،انتخاب های دیگری هم پیش روی شماست. در این مقاله بشما نشان میدهیم که چطور بدون استفاده از تجهیزات،عضلات گردنتان را تقویت کنید. در زیر به سه نمونه تمرین گردن که انجام آن به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارد اشاره میکنیم. این تمرینات را در هر مکانی می توانید انجام دهید—پشت میز کار، در اتومبیل، وقتی در صف ایستاده اید، یا در هنگام تماشای تلویزیون. 1. خم کردن سر: این حرکت را می توانید هم به صورت نشسته و هم ایستاده انجام دهید. اگر می خواهید ایستاده انجام دهید، فرم صحیح را در طول تمرین حفظ کنید و اصلاً خم نشوید. با قرار دادن کف دست ها بر روی پیشانی شروع کنید، نگاهتان به روبه باشد. می توانید از هر دستی که خواستید استفاده کنید اما استفاده از دست مسلط تر شما بهتر است. سرتان را به جلو خم کنید، به حالتیکه چانه تان را به سمت سینه قرار می دهید. و متقابلاً با عقب هل دادن سر با استفاده از کف دست، حرکت را تکمیل کنید. این موقعیت را دو ثانیه (یا بیشتر) حفظ کنید و بعد به دقت به وضعیت شروع برگردید. 2. کشش سر: مثل حرکت خم کردن سر، این حرکت را هم می توانید هم به صورت نشسته و هم ایستاده انجام دهید. در ابتدا کف دست ها را در پشت سر قرار داده و نگاهتان به روبه رو باشد. سرتان را به سمت عقب خم کرده به حالتیکه چانه تان را به سمت بالا بلند می کنید. برای انجام حرکت متقابل این تمرین، سرتان را با استفاده از کف دست به سمت جلو هل دهید. این موقعیت را دو ثانیه (یا بیشتر) حفظ کنید و بعد به دقت به وضعیت شروع برگردید. 3. گردش گردن به طرفین: در حالت ایستاده یا نشسته، کف دست چپتان را روی سمت چپ سرتان قرار دهید. همانطور که گوش چپتان را به سمت شانه چپتان پایین می آورید، خلاف حرکت را با فشار آوردن روی سر با کف دست انجام دهید. این موقعیت را دو ثانیه (یا بیشتر) حفظ کنید و بعد به دقت به وضعیت شروع برگردید. حرکت را با سمت راست تکرار کنید. یک ست از هر حرکت را می توانید خیلی سریع در روزهای کاری برای برطرف کردن استرس انجام دهید. این حرکات را می توانید متناوباً یک بار در هفته بعنوان بخشی از تمرینات بدنسازی و قدرتی خود انجام دهید. برای هر حرکت دو تا سه ست انجام دهید. دقت کنید که حین انجام آن، بدنتان در فرم و وضعیت صحیح باشد.
    اگر انسانها بدانند فرصت با هم بودنشان چقدر محدود است محبتشان نسبت به هم نا محدود ميشود....


  2. کاربر مقابل از KIA عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  3. #2
    Yaser! آواتار ها
    Yaser! آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Nov 2006
    سن کاربر
    24
    محل سکونت
    Samsung U600
    نوشته ها
    1,476
    تشکر
    2,325
    تشکر شده 3,302 بار در 1,215 ارسال

    پیش فرض

    .


    يکي از عوامل مهم زيبايي گردن، نحوه درست نگه داشتن گردن، هنگام نشستن، راه رفتن، ايستادن و خوابيدن است. عامل ديگر، ورزش گردن است که مي تواند در زيبايي آن بسيار موثر باشد. براي ورزش دادن گردن، اين تمرينها را انجام دهيد:

    - گردن را به شکل دوراني در جهت عقربه ساعت و عکس آن گردش دهيد. اين حرکت را ۳ بار تکرار کنيد.

    - تا آنجا که ممکن است گردن را به جلو و عقب خم کنيد. اين حرکت را ۳ بار انجام دهيد.
    - گردن را تا جايي که ممکن است به طرف چپ و بعد راست متمتيل کنيد. اين حرکت را ۳ بار تکرار کنيد.

    - آرنجها را روي ميز تکيه دهيد و دستها را پشت گردن بگذاريد و به آرامي سر را به جلو خم کنيد و به طرف قفسه سينه ببريد و دم بر آوريد. بعد سر را جلو بياوريد و نفس بکشيد. سپس به آرامي سر را به پهلوي راست متمايل کنيد و دم بر آوريد. پس از آن سر را به جلو بياوريد و نفس بکشيد و بعد سر را به طرف چپ متمايل کنيد و دم بر آوريد.

    در پايان سر را به عقب ببريد و نفس بکشيد و بعدبه حال اول باز گرديد.




    .
    .

    موج برون به صخره ما نمي رسد.

    ما جدا افتاده ايم ، و ستاره همدردي از شب هستي سر مي زند.

    ما مي رويم ، و آيا در پي ما ، يادي از درها خواهد گذشت ؟

    ما مي گذريم ، و آيا غمي بر جاي ما ، در سايه ها خواهد نشست؟

    برويم از سايه ني ، شايدجايي ، ساقه آخرين ، گل برتر را در سبد ما افكند.


    .

  4. #3
    zamara آواتار ها
    zamara آفلاين است همکار قدیمی بخش ورزش و ایرانگردی
    تاریخ عضویت
    Jul 2007
    سن کاربر
    50سال
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    16,676
    تشکر
    14,280
    تشکر شده 16,411 بار در 8,012 ارسال

    پیش فرض

    - تا آنجا که ممکن است گردن را به جلو و عقب خم کنيد. اين حرکت را ۳ بار انجام دهيد.
    گردن را نبايد بيش از حد و يا با شدت به جلو خم كرد چرا كه باعث فاصله افتادن مهره هاي گردن و متعاقب آن ديسك خواهد شد .

    توجه به قوانين سايت و رعايت آنها نشانگر شخصيت خوب شماست.

  5. #4
    کاظم طهماسبی آفلاين است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    سن کاربر
    30
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    salam email agaieh hossine shams sarmorabi time meli footsalo mikhastam

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
قدرت گرفته از ویبولتین ،اکنون ساعت 05:12 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
کليه حقوق اين سايت متعلق به  شرکت فرهنگ سازان  است.هر گونه استفاده از مطالب اين سايت پيگرد قانوني دارد
سئو و بهينه سازي : سئو
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved