تاریخ امروز :
تالار های نیک صالحی - Powered by vBulletin
تبلیغات
تولبار جدید و آپدیت شده مخصوص نیک صالحی آماده دانلود است ، برای دانلود کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 20 از 20
  1. #1
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض بناهای شاخص معماری جهان

    عکسهایی که در زیر مشاهده میکنید کلیه پروژه های تایید شده و در حال ساخت در دبی میباشد ...
    تا سال 2011 کلیه این پروژه ها تکمیل خواهد شد ... !!



    0-14 Tower






    Dubai World Central International Airport


    Arabian Blade



    Arch Bridge




    Burj Dubai




    Cloud




    Dancing Tower



    Davinci Rotating Tower




    Dubai Mall




    Dubai Marina




    Dubai Pearl




    Dubai Renaissance




    Dubai Sport City



    Dubai Towers





    Dubai Water Front





    Falcon City of Wonders





    Golden Dome






    Dubai Hydropolis




    :p







  2. 3 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  3. #2
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض بازسازی و تغییر چهره ی برج ایفل

    بخش الحاقی به برج ایفل در بخش سوم آن بر اساس یک سازه تکرار پذیر ( الگو دار ) و به صورت شاخه شاخه اجرا خواهد شد و فضای ۲۸۰ متر مربعی آن را به ۵۸۰ متر مربع می رساند.

    منابع : http://architecturenews.*********.com/
    http://www.serero.com/






































  4. کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  5. #3
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض اسمان خراشی در حال چرخش

    [IMG]http://i34.*******.com/fojhgz.jpg[/IMG]



    [IMG]http://1.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mKrm1sJI/AAAAAAAAFe8/_g6KtpCSImA/s400/021_DUBAI.jpg[/IMG]


    [IMG]http://3.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mJyL6n5I/AAAAAAAAFek/IRX8OsDWNZY/s400/019.jpg[/IMG]



    [IMG]http://4.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mKNte_3I/AAAAAAAAFes/JSNyuMbdEsE/s400/020.jpg[/IMG]





    [IMG]http://2.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mKYtDZ5I/AAAAAAAAFe0/kfFh_gajIbg/s400/021.jpg[/IMG]



    [IMG]http://4.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mAsws1JI/AAAAAAAAFeE/nu-OMgdRNGI/s400/009.jpg[/IMG]

    [IMG]http://1.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mAtd9OHI/AAAAAAAAFeM/qkyIK5Av9y4/s400/010.jpg[/IMG]


    [IMG]http://2.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mA6cpPQI/AAAAAAAAFeU/jobGy7XJyZw/s400/013.jpg[/IMG]

    [IMG]http://3.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mBXHc-pI/AAAAAAAAFec/IUauly3zqdU/s400/014.jpg[/IMG]


    [IMG]http://3.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8l3cfM1hI/AAAAAAAAFdU/cdBBowVkJbM/s400/001_DUBAI.jpg[/IMG]



    [IMG]http://3.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8l3Uw8GvI/AAAAAAAAFdc/oOwopxGLrr8/s400/002_DUBAI.jpg[/IMG]



    [IMG]http://3.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8l3hzH2aI/AAAAAAAAFdk/ka8uhyJjYpY/s400/003_DUBAI.jpg[/IMG]



    [IMG]http://2.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8l32bp3sI/AAAAAAAAFd0/HE49C-lULeU/s400/007.jpg[/IMG]


    [IMG]http://1.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mbNr_sOI/AAAAAAAAFfU/GwqUCrrCAB8/s400/034_MOSCOW.jpg[/IMG]






    [IMG]http://4.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mbcSl0GI/AAAAAAAAFfk/HM7coyo-TxA/s400/D14.jpg[/IMG]


    [IMG]http://3.bp.********.com/_ONnmmM7KyZE/SM8mbeuEoqI/AAAAAAAAFfc/TQlxrpOX85s/s400/BOX-SEZIONI.jpg[/IMG]




    تمام نیروی مورد نیاز این ساختمان از خورشید تامین میشه.............



















  6. 4 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  7. #4
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض بزرگترین فواره دنیا

    بزرگترین فواره دنیا ر دارن تو دبی میسازن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    [IMG]http://i34.*******.com/m99he9.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i36.*******.com/350wh0y.jpg[/IMG]


    [IMG]http://i34.*******.com/2e3c2ro.jpg[/IMG]



    [IMG]http://i35.*******.com/311w8ki.jpg[/IMG]


    [IMG]http://i34.*******.com/10xdjq8.jpg[/IMG]


    اطلاعات تکمیلی از لینک زیر.............

    http://www.memarblog.com
    :p

  8. 4 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  9. #5
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض شهر پترا در اردن

    پترا به عربی ( البتراء ) شهری تاریخی در کشور پادشاهی اردن. این شهر باستانی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر عّمانپایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین شهر عّمان وشهر عقبه واقع شده‌است. شهری متکامل که تمام مرافق آن در کوه و تخته سنگهای به رنگ (وردی) (صورتى) نحت شده‌است. از اینجاست که نام این شهر زیبا البتراء نهاده شده‌است. وکلمه (البتراء) به زبان یونانی یعنی (صخره) است وچون این شهر باستانی تماماً در سنگ (صخره) حفرشده‌است آنرا پترا نامیده‌اند. همچنین این شهر تاریخی وزبیا بنام ( المدینة الوردیة ) نیز نامیده شده‌است. نام قدیم این شهر سلع بود، یعنی (صخره) رومان نامش را به زبان خودشان ترجمه نموده‌اند پـَترا ، درقرن اول قبل از میلاد ودر عهد شاه غسانى حارث سوم ازدهار یافته‌است.


    [IMG]http://i33.*******.com/fdab7r.jpg[/IMG]



    [IMG]http://i37.*******.com/1zdui3t.jpg[/IMG]



    [IMG]http://i38.*******.com/s6hnqc.jpg[/IMG]



    [IMG]http://i38.*******.com/2wovuqv.jpg[/IMG]




    [IMG]http://i36.*******.com/165axf.jpg[/IMG]




    [IMG]http://i35.*******.com/33c5fk1.jpg[/IMG]












  10. 3 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  11. #6
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض بناهای شاخص معماری جهان




    همه خانه هایی که از این پس طی فصلهایی با عنوان معماری قرن بیستم آمریکا به حضورتان معرفی می­کنیم بناهایی هستند که در داخل مرزهای ایالات متحد آمریکا ساخته شده اند و بنا به تعریف ما هم آمریکایی و هم مدرن به شمار می آیند. صفت مدرن در مورد این خانه های می توانند مناقشه برانگیز باشد، چه با تغییر و تحول بی وقفه ای که در سلیقه عموم مردم از اواسط قرن بیستم از نسلی به نسل دیگر و در تلقی آنها از واژه «مدرن» پدید آمده باید گفت آنچه برای یک نسل مدرن به شمار می آید برای نسلهای بعدی کلاسیک می شود و این داستان تا به روزگار ما تداوم یافته است. به رغم وجود چنین

    نوساناتی در سبک و نگرش به سبکهای هنری، هنوز چیزی وجود دارد که به زعم ما می تواند خصیصه خانه های آمریکایی به شمار آید. ما در طی مقاله هایی که از این پس به حضورتان تقدیم خواهیم کرد درصدد بر آمده ایم تا وجود این خصیصه را در خانه های عالی سرتاسر قاره آمریکای شمالی نشان دهیم. خانه آمریکایی از یک نظر که بنگریم در طول پنج دهه گذشته تغییر اندکی به خود پذیرفته، و به لحاظ آماری که بررسی کنیم، متوجه می شویم که خانه آمریکایی خانه ای است که معمولاً سازنده و ساکنان آن یکی هستند. البته در مجموعه معرفی شده چنین نمونه ای نخواهید یافت. ما لفظ «مدرنیته» را









    اندکی دستکاری کردیم تا ببینیم کدامیک از خانه های آمریکای شمالی را باید در مقوله مورد نظر بگنجانیم. صرف نظر از مرزهای کشوری پارامترهای دیگری هم وجود داشتند که آنها را هم مد نظر قرار دادیم از جمله اینکه به این واقعیت توجه نشان دادیم که این خانه ها که برخی از آنها را با استفاده از عکسهای جدید معرفی میکنیم هنوز مسکونی هستند.



    در مواردی قائل به استثنا شدیم و اگر خانه ای نوسازی شده بود یا به دلیل خاصی امکان معرفی آن وجود نداشت، از تصاویر موجود برای این کار استفاده کردیم. علاوه بر این ، خانه مدرنی که ما قصد معرفی آن را داریم می باید معیارهای دیگری را نیز دارا باشد . برخی از این خانه های مدرن عینی تر و بیرونی تر از مابقی خانه­ها هستند . نمونه ای از این وضعیت را می توان در مورد خانه هایی مشاهده کرد که معماران قَدَر آنها را ساخته اند، البته ما در این مجموعه از توجه به معماران جوانتر غافل نمانده ایم .
    دومین نکته ای که باید بدان توجه می کردیم این بود که هر خانه دارای میزان مشخصی از پیچیدگی و عمق شاعرانه است که بدان هویت خاص آن را می بخشد. بی شک آگاهی از چنین عنصری در حکم معیاری درونی و ذهنی است ، اما خود به حذف برخی از معیارهای اصیل و خصیصه هایی در معماری مدرن منجر میشد که آنها را پیشتر به عنوان اسطوره های معماری مدرن شناخته بودیم.


    این عناصر را به دلیل فقدان وجه معنایی شان در مجموعه حاضر لحاظ نکردیم. البته این پیشداوری مانع از آن نشد که خانه های ساده ای که پیچیدگی شاعرانه شان در دقت در کاربرد مواد و بیان تکتونیک (معمارانه) تشکیل می داد را نیز مد نظر قرار دهیم، که از جمله آنها می باید به خانه ی شیشه ای فیلیپ جانسن اشاره کرد.قصد ما به هر حال این بود که مراحل تحول و معیارهای ارزشی به کار رفته در خانه های مدرن آمریکایی در قرن بیستم را دنبال کنیم. ما این کار را با گمبل هاؤس ساخت برادران گرین که یکی از بهترین نمونه­های هنر کالیفورنیایی­ست آغاز کردیم، که به نظر ما نمونه ای است که به خوبی حفظ شده و سبک دوران تحویل قرن را نیز به خوبی نمایش می دهد. این خانه را باید وامدار خانه شینگل دهه 1880 کالیفورنیا دانست که عموماً به عنوان پدربزرگ مدرنیته بومی در معماری آمریکا به شمار میآید. خواستیم تا نشان دهیم که فرانک لوید رایت تا چه اندازه بر شکل گیری مفهوم خانه در سرتاسر قرن











    از اینرو بود که هر دو حوزه معماری یادشده فاقد توان لازم و کافی برای درک آزادی مدرنیستی مُضمر در معماری نقاط دیگر بودند. در کل معماری این اقلیم مسکون بر خلاف تلاشهای فرانک لوید رایت و توفیق سبک خانه چمنزار در شیکاگو در اوایل قرن بیستم بر حوزه میدؤست نیز تأثیر خود را گذاشت. می توان چنین نتیجه گرفت که مشتریان فرانک لوید رایت به لحاظ اعتماد به نفس و بار فرهنگی که در خود احساس می کردند آدمهایی کاملاً استثنایی بودند. کافی است به عنوان نمونه از فضای داخلی خانه فرانسیس دابلیو.


    بیستم در آمریکا تأثیر گذاشته است. او این تأثیر را نه تنها از طریق خصلت دائماً متغیر آثارش مثلاً در خانه های استورر و استورجس و در خانه آبشار که از نظر تأثیری که بر دستیارانش رودلف شیندلر و ریچارد نیوترا داشته بر کل معماری آمریکایی اعمال کرده است. این مسیر پیموده شده توسط او ما را به بررسی میراث غنی مکتب معماری کالیفورنیای جنوبی رساند که از چارلز ایمز در اواسط قرن بیستم آغاز شد و از طریق کریگ ال­ؤود به معماران معاصر کالیفورنیایی از جمله پیتر دو برت­ویل رسید. دشوار است بتوان چنین مسیر پیوسته ای در سواحل جنوب و شرق را دنبال کرد. در هر دو ساحل یادشده بورژوآزی و ثروتمندان جدید منحصراً به معماری نئوکولونیال (نواستعماری) و دیگر سبکهای التقاطی دلبستگی نشان می دادند، به­خصوص طی سه دهه­ی آغازین قرن بیستم می شد این دو نوع گرایش عمده را در آنها تشخیص داد.

    لیتل مربوط به سال 1913 بازدیدی به عمل آورید تا نسبت به صحت این مدعا مطمئن شوید. طبقه مشتریان یادشده همچون شاهزادگان با جلال و جبروت در برج عاجهایی که رایت برایشان ساخته بود مأوا می گزیدند، آن هم به سبکی یادآور اشراف پروس در اوایل قرن نوزدهم. از این نظر خانه های مدرن آمریکایی همیشه انگیزه های قدرتمندی برای ارضای درونیات اشخاص داشته اند. این خانه های در بهترین حالت وعده ای قطعی از امید و آرزو در سطح فردی و در سطح ملّی می داده اند، به خصوص از این نظر که این خانه های تلاشی بودند بیش از تواناییها و بالقوگیهای به کار رفته در دنیای قدیم. معماران مهاجری که از نیمه­ی دوم دهه­ی 1930 به ایالات معماران مهاجری که از نیمه دوم دهه 1930 به ایالات متحد آمریکا وارد می شدند سهم عمده ای در تغییر ذائقه­ی معماری ساحل شرقی آمریکا ایفا کردند.








    این تغییر در نحوه پذیرش یک سلیقه­ی وارداتی خود را در نمایشگاه بین المللی سبک که در موزه هنر مدرن به مدیریت آلفرد بار، فیلیپ جانسن، و هنری راسل هیچکاک، برجسته می ساخت. این نمایشگاه نقشی محوری در دعوت از شخصیتهای مهمی همچون والتر گروپیوس، میس وان در روهه، و مارسل برویر برای مهاجرت به آمریکا داشت که سرانجام خود را در مدارس و مؤسسات آمریکایی در حال آموزش یافتند. در کل قصد داریم که آثار و دستاوردهای این نسل بخصوص را به رغم وجود گسستهایی چند در آن نشان دهیم: این گسستها انواع متعدد دارند، مثلاً اینکه هیچ خانه ای از برویر وجود ندارد، او تنها دستیار و همکار والتر گروپیوس در ساخت خانه­ی گروپیوس، لینکلن، ماساچوستس، بود. سبک معماری مدرن به­واقع در دهه­های 1930 و 1940 در ساحل غربی آمریکا، به خصوص در خانه­هایی که تحت نظارت عالیه برنامه خانه سازیِ جان انتنزا ساخته می شدند، شکوفا شد و به بار نشست. سبک «تهاجمی» موسوم به «سنّت نوین» در اواسط دهه­ی 1960 به ساحل شرقی بازگشت، و نمایندگان عمده اش را پیتر آیزنمن، مایکل گریوز، چارلز گوآثمی، جان هِجاک، و ریچارد مایر تشکیل می دادند. . این گروه موسوم به «معماران سفید» بودند که به مجادله با معماران خاکستری وارد شدند


    که شاملبودند بر فارغ­التحصیلان مدرسه معماری کان در فیلادلفیا، و در میان آنها از همه مهمتر چارلز مور، رابرت ونچوری، و ریمالدو جورگولا .
    این نوع معماری مدرنیستی ملایم آمریکا با نوشته های انتقادی و تأثیرگذار کسانی همچون رابرت استرن و وینسنت اسکالی جای پای خود را در این عرصه محکم ساختند. پیشداوری مرا از اینجا بیابید که در مجموعه­ای که معرفی خواهم کرد نمایندگان مکتب «سفید» را بیش از نمایندگان مکتب «خاکستری» خواهید یافت. درعین حال که تلاش داشتیم تا از موضع گیریهای بومی، و محلی احتراز کنیم به کارها و آثار ریکاردو لگورتا و فرانک گیری هم پرداختیم، تا روندی یکسره متفاوت و بدیع که در معماری معاصر آمریکایی پیموده می شود را نیز تحت پوشش مطالعه و بررسی خود قرار دهیم. پانزده سال گذشته شاهد برآمدن و پیدایی جلوه هایی یکسر بدیع در میان نسل جوانتر معماران آمریکایی بوده ایم که گرایشهای مختلف موجود در سبک معماری خانه های آمریکایی را به نحوی در طول سالهای باقیمانده قرن بیستم تداوم بخشیده و گسترش داده اند.
    مارک ماک و استیون هاُل روایتهای مختلفی از پریمیتیویسم جدید را ارائه داده اند. ماک خود را وامدار آدولف لوس و هاُل خود را مرهون تلاشهای کارلو اسکارپا می داند.

















    اشاره کرد. که از جنبه های چالش برانگیز مجموعه­ی برگزیده از خانه­های مدرن آمریکایی این است که چه چیزی معماریِ به کار رفته در آنها را از هنرهای ظریف یا هنرهای زیبا جدا می کند. پاسخ این پرسش را شاید بتوان با طرح پرسشی دیگر داد: آیا خانه های هنری را می توان تماماً به عنوان آثار هنری در نظر آورد، گویی که این آثار مجسمه های بزرگی هستند که به عنوان ماوای مسکونی


    استاد معماری اهل مکزیک، لوئیس بارّاگان هم تأثیر خود را بر این نسل از معماران جوان نهاده است و این نکته را میتوان با توجه به خانه­هایی که ماک طی سالهای اخیر یعنی از 1985 تا 1995 ساخته و به خصوص خانه­هایی که استنلی سایتوویتز در سان فرانسیسکو ساخته به رأی العین مشاهده کرد. از میان خانه­های سایتوویتز خانه دِه ناپولی یک نمایش تمام عیار از قدرت بیانی این نسل از معماران است. یکی دیگر از موارد بسط هنر معماری مدرن در آمریکا همین گرایش اخیر در ترکیب سبک میس وان در روهه و خانه های موسوم به مدولار است که با جدیت و رسمیت به کار رفته در معماری محله پنجم نیویورک ملازم و همراه شده است. در میان آثار شاخص این سبک نوپدید باید به ساخته­های ران کروک، در شیکاگو در دهه­ی 1980، و نیز خانه ای که دیوید راک­ؤود برای والدین اش در پورتلند، اورگان، در اواخر دهه 1980 ساخته

    مورد استفاده واقع می شوند، یا اینکه آنها را باید به عنوان آثاری محیطی در نظر گرفت که هدف از ساخت آنها ایجاد محیطی خاص در فضایی ویژه بوده است؟ این مسئله به نوبه خود بستگی دارد تا اندازه ای به اینکه فضای جزئی چگونه از جزئیات بهره برگرفته، و تا اندازه ای منوط به این امر است که فضای مسکونی چه جهان بینی ای را در خود منعکس ساخته است. امروزه معمارانی که گرایش زیبایی شناسی دارند همچون فرانک گیری، اریک اوؤن ماس، فرانک ایزرائل، و ثورن مِین، به حادترین صورت خود این مسائل را مطرح می­سازند. . همزمان با طرح این پرسشها در ساحل شرقی ایالات متحد آمریکا، سایمون آنگرز و تام کینزلو در جهتی یکسر مخالف گام برمی دارند، یعنی به بیان بهتر به سمت احداث خانه ای T
    ـ شکل که بیش از هر تلاش دیگری تاکنون قصد داشته تا خانه مسکونی را به یک اثر هنری ناب تبدیل کند.

  12. کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  13. #7
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض بزرگترین حفره دنیا در......

    این حفره بزرگ در واقع یک معدن الماس در سیبری شرقی در نزدیکی شهر میرنا در روسیه است.
    عمق این حفره 525 متر و قطر آن 1.25 کیلومتر است



    این ماشین خاکبرداری نیز بزرگترین ماشین دنیا به طول 13.36 متر و عرض 7.78 متر و ارتفاع 6.65 متر است که در حفره مورد نظر به کار می رود







    که البته این ماشین غول پیکر در برابر این حفره تنها یک نقطه بسیار کوچک است. به فلش قرمز در عکس توجه کنید.









    مکش هوایی که در بالای این حفره به وجود آمده است بارها منجر به چندین حادثه و برخورد هلیکوپترها به یکدیگر شده است. به همین دلیل در حال حاضر هر گونه پروازی بر فراز این حفره ممنوع می باشد.














  14. کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  15. #8
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض بناهای شاخص معماری جهان

    بلندترين برج ‌هاي مسكوني جهان

    چندي پيش خبري منتشر شد مبني براينكه يك شركت ساختماني بزرگ اسپانيايي قصد دارد با هزينه 600ميليون دلار برج مسكوني در سانتيه‌گو پايتخت شيلي بسازد كه بلندترين ساختمان مسكوني دنيا خواهد شد. اين پروژه ساختماني كه صاعقه لقب گرفته، شامل 3 برج مسكوني است كه بزرگترين آن 84 طبقه و 346 متر ارتفاع دارد. دو آسمان‌خراش ديگر اين مجموعه ساختماني در دو طرف برج اصلي واقع مي‌شوند و هر كدام 74 طبقه و 290 متر ارتفاع دارند.

    رييس شركت ساختماني Mall در اسپانيا با اعلام اين خبر گفت كه اين شركت اكنون مشغول بررسي نقاط مختلف سانتيه‌گو براي يافتن مكان مناسب استقرار اين آسمان‌خراش‌هاست و قصد دارد طي 3 سال آينده كار اين پروژه عظيم ساختماني را به پايان ببرد. اين پروژه قرار است شبيه مجموعه ساختماني مسكوني ديگري باشد كه در پاناما انجام شد. البته تغييراتي در اين مجموعه ايجاد خواهد شد. درصورت موفقيت اين پروژه در شيلي، شركت اسپانيايي قصد دارد پروژه‌هاي عظيم مسكوني مشابهي در آرژانتين، مكزيك و شايد كلمبيا بسازد. اما به همين بهانه نگاهي مي‌اندازيم به بلندترين برج‌هاي مسكوني جهان. اين گزارش به نقل از تحقيقات و گزارش‌هاي جمع‌آوري شده سايت Emporis است كه براي آخرين بار در ماه مه سال 2008 به روز شده‌است. در اين فهرست پروژه‌هاي ساختماني مسكوني كه اكنون در دست ساخت هستند هم آمده‌ است. ساختمان‌هايي در اين فهرست آمده‌ كه دست كم 90‌درصد از ساكنان آن را خانواده‌ها تشكيل مي‌دهند نه شركت‌ها و مراكز تجاري. برج‌هاي مخابراتي و تلويزيوني و ديگر ساختمان‌هاي غيرمسكوني در اين فهرست نيامده است. نكته قابل توجه اين فهرست سهم زياد جزيره كوچك دبي در فهرست بلند‌ترين برج‌هاي مسكوني جهان است. در فهرست 100 برج بلند مسكوني جهان، 14 بار نام دبي آمده است.

    برج Q 1

    كار ساخت اين ساختمان در سال 2005 به پايان رسيد. آسانسورهاي اين برج سريع‌ترين آسانسورها در كل استرالياست و در هر ثانيه 9 متر را طي مي‌كند.






    برج يوروكا

    كار ساخت اين برج در سال 2006 به پايان رسيد. هزينه تقريبي ساخت اين برج به 500‌ميليون دلار در استراليا رسيد.






    امارات كراون

    كار ساخت اين برج در اوايل سال 2008 به پايان رسيد. اين برج مسكوني عظيم، 3 طبقه پاركينگ دارد و از زيباترين ساختمان‌هاي دبي مارينا در امارات است.



    برج هزاره

    كار ساخت اين برج در سال 2006 به پايان رسيد. پاركينگ اين برج 10 طبقه است و 250 متر طول دارد. اين ساختمان داراي استخر، سالن ورزشي و اسكواش است.






    برج قرن 21

    اين برج در خيابان اصلي دبي به نام شيخ زايد واقع است و كار ساخت آن در سال 2003 به پايان رسيده‌است. اين ساختمان تا سال 2005 بلندترين برج مسكوني جهان بود.





    كاخ تريومف

    كار ساخت اين برج در سال 2006 به پايان رسيد. اين ساختمان 9 بال دارد كه هر كدام ورودي مخصوصي براي ورود به برج هستند. همه اين بال‌ها با هم مرتبط هستند.



    كاخ سوم

    كار ساخت اين برج در سال 2004 به پايان رسيد. اين برج از ساختار عظيمي برخوردار است به طوري كه مركز آن از بتن است و بدنه آن به صورت آيروديناميك طراحي شده‌است.




    برج ترامپ ورلد

    كار ساخت اين برج در سال 2001 به پايان رسيده است. اين ساختمان ظرفيت حمل سنگيني زيادي دارد به طوري‌كه هر فوت مربع آن تا 40 تن ظرفيت حمل سنگيني دارد.






    سورنتو

    كار ساخت اين برج در سال 2003 به پايان رسيد. برج سورنتوي 1 بلندترين ساختمان در كل چين است.





    امارات مارينا

    كار ساخت اين برج كه در دبي مارينا واقع است در سال 2007 به اتمام رسيده‌است. اين برج از نظر ظاهري طراحي منحصر به فردي در دبي دارد.





    موك دانگ

    كار ساخت اين برج در سال 2003 به پايان رسيد و از 30 ژانويه ساكنان آن كه از مدت‌ها قبل طبقات آن را پيش خريد كرده‌بودند به خانه‌هايشان نقل مكان كردند.




    هيچ كليف

    كار ساخت اين برج در سال 2003 به پايان رسيده است. اين برج يك بادشكن عظيم در راس خود دارد. هر واحد مسكوني آن 280 متر مربع وسعت دارد


    هاربرسايد

    كار ساخت اين برج در سال 2003 به پايان رسيده‌است. اين مجموعه ساختماني از سه برج به هم پيوسته تشكيل شده‌است.






    برج چلسي

    كار ساخت اين برج در سال 2005 به پايان رسيده است. بارزترين ويژگي اين برج ستون فنري شكل سفيد آن است .








    برج استيت

    كار ساخت اين برج در سال 2001 به پايان رسيده‌ و اين ساختمان بلندترين و عظيم‌ترين ساختمان جنوب شرق آسيا است.




    برج الفتان

    كار ساخت اين برج در سال 2006 به پايان رسيده‌است. اين برج هم در دبي مارينا واقع شده‌‌است.



    برج اوسيس بيچ

    اين برج هم يكي از برج‌هاي حيرت‌انگيز و مجهز دبي است كه كار ساخت آن در سال 2006 به پايان رسيده‌است.



    برج تاور

    كار ساخت اين برج در سال 2002 به پايان رسيد. اين ساختمان جزو اولين ساختمان‌هاي موج جديد ساخت و ساز در دبي بود.



    برج هايپريون

    كار ساخت اين ساختمان در سال 2003 به پايان رسيد.



    سورنتوي 2

    اين ساختمان در سال 2003 به اتمام رسيد.



  16. 3 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  17. #9
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض اهرام ثلاثه مصر

    در (جیزه)گيزا، غرب قاهره امروزي، سه هرم از فراعنه سلسله چهارم به نامهای خوفو يا خئوپوس (Cheops) (به معنای کسی که به افق تعلق دارد)، خفرع (Khafre) يا خفرن (يعنی بزرگ) و منكورع (Menkaure) يا موكرينوس (به معنای ملکوتی) وجود دارد. هرمهای سه گانه ، عظيم ترين و باشکوهترين بناهای دوره پادشاهی کهن هستند که جزو عجايب هفت گانه جهان باستان نيز محسوب می شوند.

    اين هرمها كه از حدود سال 2550 پيش از ميلاد ساخته شده اند، با رمز و علم پنهاني ارتباط پيدا كرده اند و نمادهای "حکمت ازلی"، "سرزمين مصر"، "پايداری ابدی" و "فنون جادوگری" بودند. اهرام چيزه نقطه اوجي در تكامل شيوه معماري مقابر مصر در دوره پادشاهی کهن است كه با ساختن مصطبه ها ، مقابر اوليه مصريان که غالباً آجری يا سنگی بودند ، آغاز و با هرم پلکانی زوسر پيشرفت کرد.


    برای ساخت اهرام، تعدادی شيب راهه آجر فرش احداث گرديد و تخته سنگهای آهکی را که از معادن آن سوی نيل با قايق به آنجا منتقل می شدند، احتمالاً با استفاده از غلطکهای چوبی (در آن زمان هنوز چرخ اختراع نشده بود) روی اين شيب راهه ها به بالا منتقل می کردند.



    در جلوی هر هرم، معبد کوچکی قرار داشت که با گذرگاهی سنگفرش به معبدی ديگر که در دره نيل، در حاشيه مزارع واقع بود، می پيوست. ورود به معبد واقع در دره از طريق مجرايي از رود نيل ممکن بود و هنگام جاری شدن سيل، با قايق به آنجا رفت و آمد می کردند.
    در دو سوی اهرام، هرمهايي کوچک با طرحی منظم و دقيق وجود داشت که ويژه اعضای خاندان سلطنتی بود و تعدادی مصطبه نيز به مقامهای بلندپايه درباری اختصاص داشت. جهت هرمهای سه گانه، شمالی – جنوبی است؛ هرمهای خوفو و خفرع نيز بر روی محوری مايل در امتداد يکديگر ساخته شده اند.
    در مورد استفاده از فرمهای هرمی شکل، "هلن گاردنر" در کتاب «هنر در گذر زمان» چنين نگاشته است:
    «... وقتی پادشاهان سلسله سوم، اقامتگاه دايمی خود را به ممفيس انتقال دادند، تحت تأثير هليوپليس بود، قرار گرفتند. اين شهر، مرکز کيش نيرومند "رع"، خدای آفتاب بود که بتش به صورت يک سنگ هرمی شکل بنام بن بن ساخته شده بود. در دوران سلسله چهارم، فراعنه مصر، خود را فرزندان رع ناميدند و به همين علت از آن پس کوشيدند او را بر روی زمين مجسم کنند. بنابراين، فراعنه ديگر، فاصله ای با انتقال از اعتقاد به مجود روح و قدرت رع در سنگ هرمی شکل "بن بن" تا اعتقاد به نگهداری از روح و جسم خداگونه خودشان به همان طريق مشابه در درون مقبره های هرمی شکل نداشتند.»


  18. 2 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  19. #10
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض بناهای شاخص معماری جهان

    غرفه ی دانمارک در نمایشگاه جهانی شانگهای - ۲۰۱۰


    طرح توسط یکی از مشهور ترین گروه های معماری دانمارک، به نام BIG داده شده است که توسط معمار معروف دانمارکی، Bjarke Ingels تاسیس شده، که در ارائه ی گویا و دقیق طرح هایش از بهترین ها محسوب می شود. پروژه برای نمایشگاه جهانی شامگهای که قرار است در سال ۲۰۱۰ برگزارشود داده شده است و در آن به صورتی افراطی، از تمامی المان هایی که بیانگر دانمارکی بودن مجریان طرح باشد استفاده شده، به طوری که می توان آن را بخشی از خاک دانمارک به شمار آورد.
    طرح کلی، شامل یک راهروی عظیم مارپیچ است که شرکت کنندگان و بینندگان نمایشگاه، می توانند از بین غرفه های آن حرکت کنند، و جالب اینکه این راه ها مانند راه ها و خیابان های دانمارک طراحی شده! در مرکز این راهرو های پیچ در پیچ، استخری بزرگ قرار گرفته که مانند لنگر گاه های دانمارک است و در مرکز این استخر، مجسمه ای از یک پری دریایی قرار گرفته که نمادی از دانمارک محسوب می شود و به صورت موقت و تنها برای این غرفه، از دانمارک به چین حمل خواهد شد


    [IMG]http://*******.info/files/9m10vp3drlph6etnixo9.jpg[/IMG]
    [IMG]http://*******.info/files/seeo0v2h5oyo7n8xgtt7.jpg[/IMG]
    [IMG]http://*******.info/files/58giebx7zsi5900o6bnk.jpg[/IMG]

  20. 4 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  21. #11
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض

    فرهنگسرای تیجیبائو




    مجموعه فرهنگي تي
    جيبائو

    مجموعه فرهنگي jean marie tjibaou در اقيانوس شمالي در شبه جزيره newcaledonia يك مستعمره فرانسه و پايتخت نومايا قرار گرفته است . اين مجموعه بر خواسته ازتوجه به گياهان بومي و كلبه هايي كه به وسيله مردم بومي كاناك ساخته شده بود،توسط معمار ايتاليايي رنزوپيانو-در سال 1993طراحي شده است و به عنوان تجليل از فرهنگ مردم كاناك و از ياد بردن خاطره استعمار فرانسه ساخته شد.
    مجموعه كه سايت عظيمي را به خود اختصاص داده است به jeam marie tjibaouرهبر سياسي مردم كاناك كه در جنگ براي استقلال داخلي new caledoniaدر سال 1989 كشته شد ،اهدا شده است و به همين اسم نامگذاري شده است.
    ايده اين بود كه به جاي ايجاد يك باز سازي تاريخي يا يك دهكده تكراري ساده با منعكس كردن فرهنگ بومي و سمبل هاي قديمي كه به هر حال هر كدام زماني خيلي بيشتر زنده بودند به توسعه فرهنگ كاناك بپردازند و به تاريخ محيط و باورهاي كاناك احترام بگذارند.

    مجموعه فرهنگي تي جي بائو از منحنيهاي قفس مانند كه از چوب درختان كاج و صنوبر ساخته شده است . مركز فرهنگي براي نمايش دادن و فعاليت هاي مختلف روز مره در صدد تامين موضمعات بر طبق فرهنگ مردم كاناك طراحي شده است و ريشه هاي فرهنگ آن ها را حفظ كرده است و در طراحي ساختمان ، از باورها و اعتقادات فرهنگي مردم كاناك و همچنين چشم انداز زيباي شبه جزيره الهام گرفته شده است .
    در كل آب و هوا در نيو كالدونيا به طور قابل توجهي گرم و مرطوب است ،بنابراين يكي از ملاحظات اصلي براي مجموعه به وجود آوردن يك سيستم خنك كننده انفعالي كاراو موثر است.
    سيستم تهويه ي انفعالي يكي از روش هاي اصلي خنك كردن و تهويه در مجموعه tjibaouاست.
    مجموعه از 10 خانه انتزاعي چوبي با سايز ها و عملكردهاي متفاوت تشكيل شده است كه رنزو پيانوبراي آنها عنوان caseرا پيشنهاد كرده است.
    اينcaseها به منظور تجليل و ياداوري فرهنگ بومي مردم كاناك ساخته شده اند و در يك انهناي ملايم در طول شبه جزيره به منظور تهويه ي ماكزيمم روي يك تپه جاي گرفته اند ،جايي كه بيشترين باد است .نما به سوي باد جنوبي غالب است.
    در اين مجموعه از المان هاي طبيعي مشخص از قبيل باد ،نور،آب،و پوشش گياهي استفاده مي شود .

    مسابقه طراحي

    براي دادن طرح مركز فرهنگي نيوكالدنيا ، مسابقه اي بين المللي با شركت گروهي از معماران و تعدادي از داوران ترتيب داده شدو تعداد زيادي از معماران جرات كردند با تاثير گرفتن از نياكان و تحريف تكنولوژي طرح دهند . آنها هم چنين مفاهيم غير عملي و انتزاعي را با شيوه هاي جديد به كار بردند . اما طراحان ساختماني يك شركت معمولي كه بيشتر با اين موضوعات هم فكر بودند بر خلاف معماران و طراحان ديگر با موضوعات به صورت جدي و فوق العاده عادي بر خورد كردند و اين فكرقبل از اين به نظر طراحان ديگر نرسيده بود.
    اين ايده انعكاس فرهنگ باستاني است . فضا هايي مدور در پلان وجود دارد كه حوزه اعظم فضاهاست و اطراف هر كدام از اين هسته ها محصور شده است .




  22. 2 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  23. #12
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض

    عکسهای بیشتر









  24. 2 کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  25. #13
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض

    سبزترین آسمانخراش آمریکا
    [IMG]http://i27.*******.com/33u92wx.jpg[/IMG]این آسمانخراش در خیابان 42 نیویورک در حال ساخت است. نمای تمام شیشه این مجموعه حداکثر نور روز را وارد بنا می‌کند در حالیکه گرما را به کمترین حد ممکن می‌رساند. این ساختمان 54 طبقه با طراحی خاص خود استاندارد جدیدی برای آسمانخراش‌های همساز با محیط زیست در نیویورک به همراه آورده است.
    برخی از اهداف طرح عبارتند از:
    کاهش مصرف انرژی حداقل تا 50 درصد ، کاهش مصرف آب تا 50 درصد و... .
    اجرای همه ویژگیهای طراحی همساز با محیط زیست فقط 12 درصد به هزینه ساخت اضافه می‌کند که در طی2 تا 4 سال آینده با ذخیره انرژی جبران خواهد شد.
    سیستم تهویه از طریق داکت‌های زیرکف طبقات اجرا می‌شود و هوا از میسر کف به کف حرکت می‌کند یکی دیگر از ویژگیها، سیستم آب خاکستری نام دارد که از آب باران و دیگر آبهای پس مانده، استفاده مفید می‌کند. سه فاکتور اساسی اجرای این پروژه عبارتند از:
    - گروه معماری با تجربه در زمینه معماری سبز «کوک و فوکس»
    - شرکت ساختمانی ماهر Durst
    - اعتبارات مالیاتی و سرمایه گذاری دولت برای پروژه‌های ذخیره انرژی.
    ویرایش توسط Cardinal : October 2nd, 2008 در ساعت 03:35 AM

  26. #14
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض

    JEIN HOUSE
    چالش و سختی کار این بود که اتاقهای پذیرایی بالاتر از سطح زمین قرار گیرد بطوریکه چشم انداز وسیعی از دره ی راین فراهم گردد ودر عین حال دسترسی مستقیم به باغ نزدیک ان وجود داشته باشد.
    به همین علت معماران ساختمانی طراحی کردند که دارای پنج طبقه بوده که هر طبقه با پلکانی با شیب بسیار ملایم به طبقه ی دیگر متصل میشود.
    علاوه بر این انها یک استودیو بعنوان یک محل دنج و محاصره شده در طبقه ی ششم بالاتر از واحد مسکونی قرار دادند.








  27. #15
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض

    برج پیزا ....

    برج پیزا 300 سال دیگر کج می‌ماند........

    در 27 فوریه 1964 دولت ایتالیا برای جلوگیری از سقوط این برج درخواست کمککرد. یک گروه از مهندسان، ریاضیدانان و تاریخدانان در جزایر آزور گرد هم آمدند تاراه‌های پا بر جا نگه‌داشتن و استحکام برج را بررسی کنند.

    گروه بین‌الملل: ساخت برج کج پیزا بدون هیچ تغییری در طرح اولیه آن دویست سالبه طول انجامیده است. برج کج پیزا، برج ناقوس‌دار کلیسای جامع ایتالیاست. ساخت اینبرج از آگوست 1173 شروع شد و (با دو وقفه طولانی‌مدت) بدون هیچ تغییری در طرحاولیه حدود 200 سال به طول انجامیده است. در گذشته تصور می‌شد که کجی برج پیزابخشی از طرح اولیه آن بوده است ولی امروزه می‌دانیم که این مساله صحت ندارد. ساختاین برج به صورت عمودی طراحی شده بود ولی در طول ساخت آن به تدریج کج شد (برخیمعتقدند که اگر این برج کج نمی‌شد، بی‌شک یکی از فوق‌لعاده‌ترین برج‌های ناقوس‌داردنیا می‌شد.این برج به دلیل کجی و زیبایی خاصی که دارد از سال 1173 تاکنون همیشهکانون توجه همگان بوده است. در طول ساخت این برج تلاش‌های زیادی انجام گرفت تا بابکارگیری مصالح ساختمانی خاص جلوی کج شدن آن گرفته شود. بعدها ستون‌ها و دیگربخش‌های تخریب شده برج بیشتر از یک بار جایگزین شدند و امروزه زیرساخت‌های جدیدیبرای کم کردن میزان کج شدن برج و افزایش طول عمر آن به کار گرفته می‌شود.برج کجپیزا با 863/55 متر ارتفاع در 8 طبقه ساخته شده است. قطر بیرونی این بنا 484/15 متر و قطر داخلی 368/7 متر است. ضخامت دیوارهای پایه آن 08/4 متر است ووزن آن حدود 500/14 تن برآورد می‌شود. جهت شیب این برج در فاصله سال‌های 1173 تا 1250 به سمت شمال و از سال 1272 تا سال 1997 به سمت جنوب متمایل بوده است تاسال 1997، این برج 2/5 متر نسبت به سطح افق کج شده است. ناقوس این برج 5/3 تنوزن دارد. این برج در پشت کلیسای بزرگ شهر پیزا واقع شده است.ساخت این برج در سهمرحله انجام گرفته است. ساخت اولین طبقه این برج ناقوس که سنگ‌های مرمر سفیدرنگ درآن به کار رفته است از نهم آگوست 1173 دوران پیروزی‌های نظامی و خوشبختی شروع شداولین طبقه این برج از ستون‌هایی که به صورت دایره‌وار در کنار هم قرار گرفتهبودند، تشکیل شده بود که در جهت مقابل تاق‌های بی‌روزنه خم شده بودند در مورد هویتمعمار برج کج پیزا بحث‌های زیادی وجود دارد. سال‌ها تصور می‌شد که این بنا، کار «گوگلپلمو» و «بونانو پیزانو» بوده است. سنگ قبر بونانو پیزانو در سال 1820در پایاین برج کشف شد.بعد از اینکه طبقه سوم این برج در سال 1178 ساخته شد به دلیلاینکه 3 متر در کارهای زیرساختی آن اشتباه شده بود، برج کج شد. البته طرح این برجاز آغاز نقص داشت با درگیر شدن بیزانس در جنگ با جنوا، لوکا و فلورانس ادامه ساختاین برج به مدت 100 سال با تعلیق رو به رو شد. در سال 1198 چند ساعت به طور موقتروی این بنای ناتمام نصب شد. در سال 1272 ساخت این بنا توسط معماری به نام «جیوانی‌دی‌سیمونه» از سر گرفته شد. 4 طبقه بدین ترتیب ساخته شد. مجددا در سال 1284 با شکست بیزانس در جنگ ساخت بنا متوقف شد. در سال 1372 آخرین طبقه آن کهمحل قرار گرفتن ناقوس بود توسط توماسودی آندرا پیزانو ساخته شد و ناقوس در محل خودقرار گرفت. وی در تلفیق عناصر گوتیک به کار گرفته شده در جایگاه ناقوس با سبکرومانسک ( معماری اروپایی قرن‌های یازدهم و دوازدهم که به تقلید از معماری رومیدارای تاق‌های ضربی و دیوارهای ضخیم بود) برج موفق عمل کرد. در واقع در بالاتریننقطه این برج هفت ناقوس وجود دارد که هر کدام یکی از نوت‌های موسیقی را دارد وبزرگ‌ترین آنها در سال 1655 نصب شده است. در سال 1838 معماری به نام «الساندرودلا گرادسکا» گذرگاهی در اطراف این برج حفر کرد که این امر موجب افزایش کج شدن اینبرج شد. «بنبتو موسولینی» دستور داد تا این برج را به حالت عمودی برگردانند بههمین خاطر درپای آن بتون ریخته شد که این امر منجر به فرو رفتن برج در سطح زمین شد. در طول جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا دستور تخریب تمامی برج‌های ایتالیا را داد که برجپیزا در دقیقه آخر از این خطر در امان ماند. در 27 فوریه 1964 دولت ایتالیابرای جلوگیری از سقوط این برج درخواست کمک کرد. یک گروه از مهندسان، ریاضیدانان وتاریخدانان در جزایر آزور گرد هم آمدند تا راه‌های پا بر جا نگه داشتن و استحکامبرج را بررسی کنند. بعد از دو دهه کار و فعالیت روی این پروژه، برج در ژانویه 1990 به روی عموم بسته شد. در طول این مدت ناقوس‌های برج برای کم شدن از وزن‌شاناز محل خودجا‌به‌جا شدند. ساختمان‌های اطراف برج برای رعایت نکات ایمنی تخلیه شدند. بعد از یک دهه بازسازی و تثبیت وضعیت آن برج در 15 دسامبر سال 2001 به روی عموممردم باز شد. روش‌های بسیاری برای پا بر جا نگه‌داشتن برج پیشنهاد شده که از آنجمله می‌توان به استفاده از وزنه‌های 800 تنی سربی درپای آن اشاره کرد. راه‌حلنهایی برای پیشگیری از کج شدن بیشتر برج انتقال 38 متر مکعب از سطح بر آمده زیرآن بود. طبق آخرین اطلاعات این برج تا 300 سال دیگر پا بر جا خواهد بود.

  28. #16
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض

    مسجد ومدرسه اقا بزرگ


    اين بنا در خيابان فاضل نراقی کاشان واقع می باشد. ساختمان اين مدرسه مربوط است به دوره قاجاريه که با سرمايه شخصی به نام حاج تقی خانبان طی سالهای 1250 تا 1260 قمری جهت استفاده نماز جماعت و درس و بحث داماد خود ملاّ مهدی نراقی دوم، برادر ملاّ احمد نراقی ملقب به "آقا بزرگ" بنا شده و بدين نام معروف گرديده است. معمار اين بنا شخصی به نام استاد حاج شعبان بوده است.



    تمام بنا از جمله گنبد اين مدرسه که جزو بزرگترين گنبد های آجری است با آجر ساخته شده و تزيينات به کار رفته در اين بنا عبارت است از: کاشی کاری،آجر کاری،کتيبه های نفيس گچی و کاشی،مقرنس کاری،خطاطی ثلث و نستعليق و نقاشی،که نقاشی اين مدرسه نوسط استاد محمدباقر قمصری صورت گرفته است. کتيبه های خطوط مسجد توسط اساتيد برجسته خوشنويس کاشان من جمله: محمد ابراهيم(جدّ خاندان معارفی کاشان) ،محمد حسين (جدّ خاندان اديب) و بسمله های طغری توسط سيد صادق کاشانی نوشته شده است.



    در بدو ورود به مدرسه ، مقرنس گچی و نقاشی سر در و کاشی های الوان بکار رفته در طرفين درگاه و ديوارهای جلوخان و کتيبه بالای سر در ،تختگاه و ظرافتی که در ساخت درب ورودی بکار رفته جلب توجه می نمايد.سپس هشتی بسيار زيبا و سقف آن که با آجرو کاشی مقرنس تزيين گرديده مورد توجّه قرار می گيريم پس ازهشتی با عبور از دو دالان مسقّف عريض ، به صحن مدرسه دست مي يابيم که در ميان اين دو راهرو ، دو شبستان وسيع زمستانی و تابستانی در دو طبقه قرار دارد. در قسمت سر درب ، چهار بالاخانه ساخته شده است که در طرفين سر درب دو بادگير مشاهده می شود که اين بادگيرها با هدايت هوای مطبوع به شبستان تحتانی (تابستانی) و به زيرزمينی که شبستانها قرار دارد ، تابستان گرم کوير را بر ساکنان اين بنا قابل تحمل و دلپذير می سازد.




    پس از ورود به محوّطه مدرسه دو صحن فوقانی و تحتانی و حجره های محل سکونت طلّاب و گنبد آجری و گلدسته های دو طرف آن خودنمايی می کند. علاوه بر اين ، دو حياط خلوت، آب انبار بزرگ،شبستان ديگری در پشت گنبد ، ساختمان مسجدی که در جنب گنبد واقع است و محراب کاشی کاری واقع در شبستان جنب گنبد که در حقيقت مجموعه ای است از هنرهای معماری :کاشی کاری ، گچ بری، کتيبه نويسی ،مقرنس کاری و نقّاشی ، از جمله متعلقات اين بنای عظيم است.
    در قسمت شمالی اين بنا بقعه ای معروف به خواجه تاج الدّين قرار دارد. اصل اين بنا مربوط به قرن ششم می باشد

  29. #17
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض

    مركز جهاني شانگهاي چين



    مركز مالي جهاني شانگهاي يكي از پروژه‌هاي بلندپروازانه چيني ها براي دستيابي به توسعه اقتصادي است . اين سازه در حال حاضر يكي از بلندترين آسمان‌خراشهاي جهان به شمار مي آيد.

    [IMG]http://i8.*******.com/25hn5p5.jpg[/IMG]

    مركز مالي جهاني شانگهاي كه به اختصار Shanghai WFC يا SWFC ناميده مي‌شود، يكي از پروژه‌هاي بلند پروازانه چيني‌ها به منظور دستيابي به توسعه اقتصادي است كه به عنوان يكي از بلندترين آسمان‌خراشهاي جهان به شمار مي آيد. اين برج در منطقه اي ساخته مي شود كه زماني مزرعه و مرداب بوده است.
    اين مركز در منطقه تجاري و اقتصادي Lujiazui، در مركز ناحيه جديد Pudong شانگهاي، واقع است. توسعه ناحيه جديد Pudong شانگهاي بخشي از برنامه درازمدت دولت چين براي توسعه و عمران شهري سريع و در مقياس بزرگ محسوب مي‌شود.
    تا پايان سال 2005 ميلادي، حدود سه هزار واحد مالي از جمله 87 مركز داد و ستد بانكي خارجي در شانگهاي ايجاد شده است.
    عمليات ساختماني مركز مالي جهاني شانگهاي در آگوست سال 1997 شروع شد، اما از اكتبر سال 1998، اجراي پروژه به دليل بحران اقتصادي آسيا و ركود ناشي از آن، به حال تعليق درآمد، تا اينكه پروژه در سال 2003 دوباره به جريان افتاد و پس از اعمال تغييرات و اصلاحاتي در طرح نخستين آن، براي تطابق طرح با آخرين نيازمنديهاي تكنولوژيكي و كاركردي شركتهاي مالي فعال در بازارهاي آسيا، عمليات ساختماني مركز از نوامبر سال 2005 يك بار ديگر آغاز شد. ساختمان بلند، باريك و گوه ‌شكل اين مركز در 101 طبقه توسط شركت (KPF Kohn Pederson Fox Association) مستقر در نيويورك، طراحي شده است و ارتفاع نهايي آن 492 متر پيش بيني شده است.با سرعتي بسيار بالا (هر طبقه در 5/4 روز) و هزينه‌اي بالغ بر 1/1 بيليون دلار ساخته خواهد شد و بر اساس پيش‌بيني‌هاي اوليه، عمليات اجرايي آن در سال 2008 به پايان مي رسد.
    فرم اصلي طرح ساختمان مركز مالي جهاني شانگهاي، يك مكعب است كه به وسيله قوسهايي كه به برافراشتگي ساختمان تأكيد مي‌كنند، قطع ‌شده است. شاخص‌ترين عنصر طرح كه موجب تقويت هندسه اصلي ساختمان مي‌شود و تحسين بسياري از معماران را برانگيخته است، فضاي خالي يا روزني مي‌باشد كه در ميان سطوح فوقاني ساختمان ايجاد شده است و به مثابه دروازه‌اي در آسمان عمل مي‌كند. در ضمن از نظر سازه‌اي، روزن ايجاد شده موجب كاهش فشار باد بر سازه مي‌شود. اين فضاي خالي كه گردشگران قادر خواهند بود در آن قدم بزنند، با افزايش ارتفاع ساختمان عريض تر شده و در انتهاي برج با يك پل كه دو طرف ساختمان را به هم وصل مي‌كند، بسته مي‌شود.
    در طرح نخستين برج، فضاي خالي بالاي آن با اقتباس از دروازه مدور موجود در باغهاي چين باستان (موسوم به دروازه ماه)، دايره‌اي به قطر 50 متر پيش‌بيني شده بود، اما در اواسط سال 2005، KPF طرح جايگزين ديگري ارائه كرد كه بر اساس آن يك فضاي خالي مربع‌شكل جايگزين روزن دايره‌اي شكل قبلي شد. همچنين در طرح جديد، عرصه‌اي به مساحت 700 مترمربع در طبقه 101، جهت مشاهده شهر از بالا، پيش‌بيني شده است كه مرتفع‌ترين عرصه رصد و مشاهده در جهان خواهد بود.«آكيما يوشيمارا» Akio Yoshimura، مدير مركز مالي جهاني شانگهاي، از مزاياي طرح جديد به موجزتر بودن آن و نيز تسهيل عمليات ساختماني و كاهش هزينه‌ها و زمان ساخت‌وساز اشاره مي‌كند. او مي‌گويد: «من شخصاً طرح جديد را خيلي دوست دارم؛ فضاي خالي مربع‌شكل بالاي برج شبيه يك پنجره است كه از طريق آن مي‌توان به آينده‌اي پراميد نگريست.»
    ساختمان مركز مالي جهاني شانگهاي بصورت يك مجتمع چندمنظوره طراحي شده و در طرح آن علاوه بر فضاهاي اداري هوشمند كه از بالاترين سطح كيفيت و كاركرد برخوردار هستند، تسهيلات جنبي فراوان از قبيل فضاهاي كنفرانس، يك هتل مجلل پنج ستاره، فضاهاي تجاري و رستوران‌ پيش‌بيني شده است.
    طرح كلي، مقياس و ساختار جديد برنامه‌ريزي مركز مالي جهاني شانگهاي به گونه‌اي است كه اين ساختمان را در آينده به نشانه شهري جديد شانگهاي در قرن 21 و از آن مهم‌تر به نماد موفقيت اقتصادي آسيا تبديل مي كند و اين مركز منادي آغاز دوران جديد تجارت در آسيا خواهد بود.
    نقل از پايگاه اطلاع رساني شهرسازي و معماري

  30. کاربر مقابل از Cardinal عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  31. #18
    Cardinal آفلاين است اخراج شده !
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    23
    محل سکونت
    7310
    نوشته ها
    98
    تشکر
    56
    تشکر شده 210 بار در 85 ارسال

    پیش فرض

    هتلی زیر دریا در دبی


    هتلی که در پایین می بینید یکی از شاهکارهای معماری دنیاست.نه به علت طرح معماری بلکه به علت شرایط خاص مکان و ساخت آن.

    این هتل اولین هتل مجلل دنیاست که زیر آب بنا می شود


    هایدروپلیس از سه قسمت اصلی تشکیل شده اول بخش ایستگاه زمینی که در خشکی قرار دارد و میهمانان خوش آمدگویی می شوند سپس تونل ارتباط دهنده که با ترن مسافرین را به هتل منتقل می کند و در نهایت ۲۲۰ سوئیت در زیر آب






    این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های معاصر در جهان است که مساحتی در حدود ۲۶۰ هکتار را در بر می گیرد.(تقریبا مساحتی برابر هاید پارک لندن. جواچیم هازرطراح هتل می گوید هایدرا پلیس یک پروژه نیست یک عشق است. طرح آینده این طرح ۲۰ متر از اعماق خلیج فارس را در بر می گیرد






    اصلا تعجب نکنید. عکسهایی که دیدید در سرزمینی داره اتفاق می افته که تا چند دهه پیش آب لوله کشی نداشتند و حالا هتل زیر دریا می زنند جایی که ما هیچ حرفی برای گفتن نداریم جز اینکه در دوره آشور در زمان فرمانروایی سناخریب آبراهه ای روی پایه هایی ساختند که آب را از پنجاه کیلومتری به شهر نینوا می رسانید یا در زمان هخامنشیان فاضلاب شهری برای اولین بار در ایران ساخته شد. البته ببخشید اینا مربوط به چند دهه و صده در ایران نمی شن تقریبا به هزاره های قبل بر می گردند.

  32. #19
    sina k2 آفلاين است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    سن کاربر
    19
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Smile جالب بود

    ;)غرفه ی دانمارک در نمایشگاه جهانی شانگهای - ۲۰۱۰


    طرح توسط یکی از مشهور ترین گروه های معماری دانمارک، به نام BIG داده شده است که توسط معمار معروف دانمارکی، Bjarke Ingels تاسیس شده، که در ارائه ی گویا و دقیق طرح هایش از بهترین ها محسوب می شود. پروژه برای نمایشگاه جهانی شامگهای که قرار است در سال ۲۰۱۰ برگزارشود داده شده است و در آن به صورتی افراطی، از تمامی المان هایی که بیانگر دانمارکی بودن مجریان طرح باشد استفاده شده، به طوری که می توان آن را بخشی از خاک دانمارک به شمار آورد.
    طرح کلی، شامل یک راهروی عظیم مارپیچ است که شرکت کنندگان و بینندگان نمایشگاه، می توانند از بین غرفه های آن حرکت کنند، و جالب اینکه این راه ها مانند راه ها و خیابان های دانمارک طراحی شده! در مرکز این راهرو های پیچ در پیچ، استخری بزرگ قرار گرفته که مانند لنگر گاه های دانمارک است و در مرکز این استخر، مجسمه ای از یک پری دریایی قرار گرفته که نمادی از دانمارک محسوب می شود و به صورت موقت و تنها برای این غرفه، از دانمارک به چین حمل خواهد شد

    [IMG]http://*******.info/files/9m10vp3drlph6etnixo9.jpg[/IMG]
    [IMG]http://*******.info/files/seeo0v2h5oyo7n8xgtt7.jpg[/IMG]
    [IMG]http://*******.info/files/58giebx7zsi5900o6bnk.jpg[/IMG]
    [/quote]

  33. #20
    E.RASOOLI آواتار ها
    E.RASOOLI آفلاين است كاربر ساده
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    نوشته ها
    29
    تشکر
    26
    تشکر شده 115 بار در 80 ارسال

    پیش فرض

    خيلي خوب بود.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
قدرت گرفته از ویبولتین ،اکنون ساعت 09:43 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
کليه حقوق اين سايت متعلق به  شرکت فرهنگ سازان  است.هر گونه استفاده از مطالب اين سايت پيگرد قانوني دارد
سئو و بهينه سازي : سئو
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved