خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید وی پی ان

خرید kerio

دانلود فیلم

خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید وی پی ان

خرید kerio

دانلود فیلم

راهنمایی در مورد خرید پژو 206 تیپ 6
تاریخ امروز :
تالار های نیک صالحی - صفحه اصلی
تبلیغات
تولبار جدید و آپدیت شده مخصوص نیک صالحی آماده دانلود است ، برای دانلود کلیک کنید.
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 20 , از مجموع 39

مشاهده : 11024 , پاسخ ها : 38
موضوع: راهنمایی در مورد خرید پژو 206 تیپ 6

  1. Top | #1
    تالار های نیک صالحی
    كاربر ساده




    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    میانگین پست در روز
    0.01
    نوشته ها
    12
    تشکر
    19
    تشکر شده 6 بار در 5 پست

    Post راهنمایی در مورد خرید پژو 206 تیپ 6

    سلام

    من یه 206 تیپ 2 دارم حالا میخوام یه تیپ 6 بگیرم ، لطف کنید مزایا و معایب اونو بگید .
    ماشینه خوبیه ؟ از دوستان کسی داره که ناراضی باشه ؟
    من یه چیزایی راجع به گیربکس اتومات نسبت به دستی شنیدم که تیپ 5 بهتره تا تیپ 6 و تیپ 6 نسبت به تعویض دنده ها نمیتونه خوب عمل کنه !! چرا ؟ اصلا صحت داره ؟

    از نظر داخلی و فنی چه امکانات بیشتری نسبت به تیپ 2 فعلیم داری ( جز مواردی که مشخصه از جمله حجم موتور و تیپ ترونیک و ... مسائل مشابه )

    در ضمن در مدل های جدید آیا قطعات اصلی هست یا اینکه چین یا متفرقه ؟ مدلهای جدید توصیه میشود یا خیر ؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    مــوضوع پــست: راهنمایی در مورد خرید پژو 206 تیپ 6, ارسـال کـننده: .:behdad:., انـــجمن: تالار های نیک صالحی

  2. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما .:behdad:. برای ارسال این پست سودمند:


  3. Top | #2
    تالار های نیک صالحی
    کاربر ویژه بخش خودرو




    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    میانگین پست در روز
    0.11
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 298 بار در 112 پست

    پیش فرض

    سلام
    من 3 سال پیش یه تیپ 3 داشتم که اونو با یه تیپ 6 عوض کزدم.
    به هر حال رانندگی با ماشین اتومات یه لذت دیگه داره. تیپ 6 مدل فول 206 های تولیدی ایرانه. دارای abs کامل 4 کاناله با ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ، دو ایربگ، سیستم تهویه اتومات، آینه ها و شیشه های برقی، قابلیت نصب کروز کنترل در عرض کمتر از 5 دقیقه سایر آپشنهایی است که تیپ 6 نسبت به تیپ 2 دارد. ولی شاسی ماشین هیچ فرقی با تیپ 2 نداره.
    دنده هم که اتومات و تیپترونیکه یعنی میتونی دستی کار کنی یا اتومات(هرکدوم رو که خواستی)
    من تو این 3 سال با دنده اش به مشکلی بر نخوردم. فقط در روزهای سرد زمستون تا روغن گیربکسش گرم بشه 3 یا 4 دنده اول رو با ضربه عوض میکنه ولی بعدش ردیف میشه. به هرحال نباید فراموش کنی که دنده این ماشین 19 تومنی رو نباید با یه ماشین 50 تومنی مقایسه کنی. ولی در حد 19 تومن خیلی خوبه. البته باید در رانندگی با این ماشین خیلی بیشتر از تیپ 2 مدارا کنی. این ماشین به درد زیاد گازیدن و کورس گذاشتن و تیک آف کشیدن نمیخوره !!! ولی برای مصرف روزمره عالیه. اگه اهل کورس گذاشتن و ... هستی برو تیپ 5 بگیر.
    تیپ 6 از سال 82 عرضه شده ولی در این سه سال اخیر استقبال زیادی ازش شده در حالیکه اگه مشکل خاصی داشت اینقدر ازش استقبال نمیشد. در مجموع نسبت به پولی که پرداخت میکنی امکانات خوبی رو تحویل میگیری. مبارکت باشه.

  4. کاربران : 7 تشکر کرده اند از شما eftekharzadeh برای ارسال این پست سودمند:


  5. Top | #3
    تالار های نیک صالحی
    كاربر عالي




    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    میانگین پست در روز
    0.48
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    658
    تشکر
    2,339
    تشکر شده 2,799 بار در 583 پست

    پیش فرض

    سلام
    در تکمیل صحبت های جناب افتخار زاده بگم که گیربکس این ماشین گیربکس هوشمندی هست و بر اساس سبک رانندگی شما دنده ها رو عوض میکنه و....
    این گیربکس از خیلی از ماشین های اتوماتیک موجود بروز تره (ورنا اوانته و ماکسیما و....) و کماکان وارداتی هست و دست توش برده نشده
    مرسی

  6. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما masoud.v برای ارسال این پست سودمند:


  7. Top | #4

    همکار قدیمی بخش آبزیان آب شیرین




    pressTV
    تاریخ عضویت
    Dec 2007
    میانگین پست در روز
    1.01
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,349
    تشکر
    17,660
    تشکر شده 18,654 بار در 2,491 پست

    پیش فرض

    مسعود جان ظاهرا یکی دوسال اخیر از چین داره وارد میشه

    فقط در روزهای سرد زمستون تا روغن گیربکسش گرم بشه 3 یا 4 دنده اول رو با ضربه عوض میکنه ولی بعدش ردیف میشه
    من این مشکل رو همیشه دارم، ماشین گرم باشه، سرد باشه، تعویض دنده، با ضربه هست، خصوصا توی محدوده سرعت 30-50 این ضربه محسوستر هست، واقعا میره رو اعصاب

  8. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما ahmad برای ارسال این پست سودمند:


  9. Top | #5
    تالار های نیک صالحی
    كاربر عالي




    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    میانگین پست در روز
    0.48
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    658
    تشکر
    2,339
    تشکر شده 2,799 بار در 583 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadkhabir نمایش پست ها
    مسعود جان ظاهرا یکی دوسال اخیر از چین داره وارد میشه



    من این مشکل رو همیشه دارم، ماشین گرم باشه، سرد باشه، تعویض دنده، با ضربه هست، خصوصا توی محدوده سرعت 30-50 این ضربه محسوستر هست، واقعا میره رو اعصاب
    سلام
    والا احمد اقا بعید میدونم از چین باشه خود گیربکس فرانسوی بودنش روش حک شده و کلا فرانسه هم هرز چند گاهی یه حالی میده 2...3 ماهی بهشون گیربکس نمیده کلا هنوز پژو حساسیت دداره رو این ماشین اینا میخواستن موتو ef4 تولید ایران بندازن رو 206 اجازه نداده و...

    احمد اقا کلا ضربه این گیربکس تو ترافیک سنگین و... وجود داره اما برای اطمینان بیشتر شما ماشین رو یه نمایندگی ببرین و pps(برنامه مخصوص پژو مثل دیاگ) بزنید دوتا چیز رو چک کنید 1. سطح و کیفیت روغن( دستگاه نشون میده) 2. شیر برقی

    کلا چند تا مورد باید در مورد این گیربکس رعایت بشه یکیش همون گرم شدن
    دیگه اینکه پشت چراغ قرمز و ترافیک های سنگین ماشین رو از D در بیارین و تو ترافیک سنگین از تیپ ترونیک استفاده کنید
    هیچ وقت در حال حرکت تغییر وضعیت در سلکتور دنده ایجاد نکنید (یعنی مثلا از d به منوال نرید)
    موتور شویی قاتل این گیربکسه
    کلا دوجا برای تعمیر و چک کردن ارزش و صلاحیت رفتن دارن :

    نمایندگی اتوماتیک 206 (آندره): میدان سپاه - خیابان اجاره دار

    تعمیرگاه آوانسیان(آلفرد): انتهای مطهری - خیابان پلیس - پلاک 209
    فقط بگم رفتین آندره سلام کنی میگه شیر برقیت خرابه ندیده و نشنیده

  10. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما masoud.v برای ارسال این پست سودمند:


  11. Top | #6

    همکار قدیمی بخش آبزیان آب شیرین




    pressTV
    تاریخ عضویت
    Dec 2007
    میانگین پست در روز
    1.01
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,349
    تشکر
    17,660
    تشکر شده 18,654 بار در 2,491 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoud.v نمایش پست ها
    سلام
    والا احمد اقا بعید میدونم از چین باشه خود گیربکس فرانسوی بودنش روش حک شده و کلا فرانسه هم هرز چند گاهی یه حالی میده 2...3 ماهی بهشون گیربکس نمیده کلا هنوز پژو حساسیت دداره رو این ماشین اینا میخواستن موتو ef4 تولید ایران بندازن رو 206 اجازه نداده و...

    احمد اقا کلا ضربه این گیربکس تو ترافیک سنگین و... وجود داره اما برای اطمینان بیشتر شما ماشین رو یه نمایندگی ببرین و pps(برنامه مخصوص پژو مثل دیاگ) بزنید دوتا چیز رو چک کنید 1. سطح و کیفیت روغن( دستگاه نشون میده) 2. شیر برقی

    کلا چند تا مورد باید در مورد این گیربکس رعایت بشه یکیش همون گرم شدن
    دیگه اینکه پشت چراغ قرمز و ترافیک های سنگین ماشین رو از d در بیارین و تو ترافیک سنگین از تیپ ترونیک استفاده کنید
    هیچ وقت در حال حرکت تغییر وضعیت در سلکتور دنده ایجاد نکنید (یعنی مثلا از d به منوال نرید)
    موتور شویی قاتل این گیربکسه
    کلا دوجا برای تعمیر و چک کردن ارزش و صلاحیت رفتن دارن :

    نمایندگی اتوماتیک 206 (آندره): میدان سپاه - خیابان اجاره دار

    تعمیرگاه آوانسیان(آلفرد): انتهای مطهری - خیابان پلیس - پلاک 209
    فقط بگم رفتین آندره سلام کنی میگه شیر برقیت خرابه ندیده و نشنیده
    خیلی ممنون مسعود جان از راهنماییت
    برای ضربه گیربکس دادم چک کردن، گفتند طبیعیه، تا جایی که میدونم خیلی ها مشکل ضربه و لگد گیربکس دارن ولی خوشبختانه بغیر از اعصاب خوردیش، پیامد دیگه ای نداره!
    در مورد استفاده از تیپترونیک در ترافیک، نظرات مختلفی شنیدم، یکی میگه نباید از استفاده کرد چون شیر برقی اسیب میبینه خصوصا وقتی که تبدیل باسرعت انجام بشه، یکی میگه استفاده بکنی عمر گیربکس بیشتر میشه، یکی میگه در شرایط سرعت خاص میشه استفاده کرد و ...، منم این وسط گیج شدم
    هیچ وقت در حال حرکت تغییر وضعیت در سلکتور دنده ایجاد نکنید (یعنی مثلا از d به منوال نرید)
    پس کی تغییر ایجاد کنیم؟ من همیشه موقع استفاده از تیپترونیک، در وضعیت حرکت اقدام به تغیر از دی به منوال میکنم، خیلی روان هم تغییر انجام میشه و مشکلی احساس نکردم تا حالا

    اقایی

  12. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما ahmad برای ارسال این پست سودمند:


  13. Top | #7
    تالار های نیک صالحی
    كاربر عالي




    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    میانگین پست در روز
    0.48
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    658
    تشکر
    2,339
    تشکر شده 2,799 بار در 583 پست

    پیش فرض

    اقا اگر در حد ضربه هست که طبیعیه ولی بعضی مواقع جفتک میندازه :)) ماشین یکی از اشنایان ما این جوری شده بود مثله این میمونه که یکی از پشت بکوبه به ماشین!

    کلا این جور مباحثا مربوط به ترافیک دوتا جنبه داره
    1. وقتی تو ترافیک توقف زیاد دارین و حرکت یکنواخت نیست در هنگام توقف با توجه به فشاری که به ترمز و کلا گیربکس میاد میگن د برین رو N که داغ نکنه و لگد پراکنی نکنه و موقع حرکت دوباره باید روی D یا +
    2. تو این جور ترافیک ها بعضی مواقع دیدین که ماشین بیخودی از 1 میره 2 ویه نیش ترمز دوباره دنده کم میکنه برا همین میگن مثلا یا رو Ds باشه یا منوال تا ماشین الکی دنده نده

    بهترین حالت اینکه قبل حرکت تصمیم بگیرین رو d باشه یا M میگن تعویض دنده تو حرکت تورک کانورتر رو اسیب میزنه .
    بنظر من با توجه به هوشمند بودن این گیر بکس زیاد نیازه به حالا M نداره وقتی با تغیر وضعیت پدال معکوس میده یا....

    راستی یه مطلب دیگه همون طور که می دونید نحوه رانندگی ما در ECU موتور و گیربکس اتوماتیک ثبت میشه و واکنش موتور شامل واکنش به پدال گاز و نحوه تعویض دنده ها با توجه به شیوه رانندگی ما متفاوته.رانندگی طولانی در شهر و یا رانندگی بی حال باعث تنبل شدن ماشین میشه برای همون تو برنامه pps در مورد گیر بکس اتوماتیک یه گزینه هست به اسم initializing auto adaptive که تمام موارد فوق رو پاک میکنه و مقادیر جدید رو جایگزین میکنه البته حداقل بعد از 5 کیلومتر رانندگی
    انجام اتو اداپتیو بعد از هر گونه اپدیت نرم افزاری یاسخت افزاری ecu موتور و گیربکس لازمه
    مرسی

  14. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما masoud.v برای ارسال این پست سودمند:


  15. Top | #8
    تالار های نیک صالحی
    كاربر ساده




    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    میانگین پست در روز
    0.01
    نوشته ها
    12
    تشکر
    19
    تشکر شده 6 بار در 5 پست

    پیش فرض

    ممنون از همه دوستان ، من اولین باره که تجربه نشستن پست ماشین دنده اتومات را دارم . نکات ایمنی خاصی در مورد تعویض و یا تنظیم دنده ها در هنگام حرکت، سبقت، جاده و ... توضیح جامعی بفرمایید که ماشین رو گرفتم به مشکلی نخورم !! :d

  16. تشکرها از این نوشته :


  17. Top | #9
    تالار های نیک صالحی
    کاربر ویژه بخش خودرو




    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    میانگین پست در روز
    0.11
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 298 بار در 112 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadkhabir نمایش پست ها
    مسعود جان ظاهرا یکی دوسال اخیر از چین داره وارد میشه



    من این مشکل رو همیشه دارم، ماشین گرم باشه، سرد باشه، تعویض دنده، با ضربه هست، خصوصا توی محدوده سرعت 30-50 این ضربه محسوستر هست، واقعا میره رو اعصاب
    قطعا گیربکستون مشکل داره. چون ازش سر درنمیارن میگن طبیعیه. دنبال ماهرترین تعمیرگاه گیربکسهای اتومات بگردین. ممکنه فقط روغن کم کرده باشه یا از اول کم ریخته باشن. متاسفانه گیج سطح روغن نداره که آدم وضعیت روغن رو چک کنه. باید از عملکرد این دنده اتومات لذت ببرین نه اینکه بقول خودتون دائما رو اعصابتون باشه..!

  18. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما eftekharzadeh برای ارسال این پست سودمند:


  19. Top | #10
    تالار های نیک صالحی
    کاربر ویژه بخش خودرو




    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    میانگین پست در روز
    0.11
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 298 بار در 112 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط .:behdad:. نمایش پست ها
    ممنون از همه دوستان ، من اولین باره که تجربه نشستن پست ماشین دنده اتومات را دارم . نکات ایمنی خاصی در مورد تعویض و یا تنظیم دنده ها در هنگام حرکت، سبقت، جاده و ... توضیح جامعی بفرمایید که ماشین رو گرفتم به مشکلی نخورم !! :d
    نگران نباش. خیلی راحت باهاش رانندگی کن. بزار گیربکسش خودش کار خودشو بکنه و هیچ کاری هم بهش نداشته باش. میخوای اتومات بزار میخوای دستیش کن. هیچ اتفاقی نمیفته.
    یکی دو ماه اول تو جاده نری بهتره. تا وقتی که عملکرد گیربکس بیاد تو دستت مخصوصا تو معکوسها و سبقت گرفتنها.
    سعی کن زیر بدنه ماشین ضربه نخوره چون گیربکسش اونجاست و حساسه. کلا از زمینای خاکی و سنگی تردد نکنی بهتره. دفترچه راهنمای ماشن رو هم یه بار مطالعه کنی بد نیس.
    گاز بیخود هم به ماشین نده چون مصرفش خیلی میره بالا. کلا ماشینهای اتومات پر مصرفترن.
    موفق باشی.

  20. کاربران : 5 تشکر کرده اند از شما eftekharzadeh برای ارسال این پست سودمند:


  21. Top | #11
    تالار های نیک صالحی
    کاربر ویژه بخش خودرو




    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    میانگین پست در روز
    0.11
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 298 بار در 112 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadkhabir نمایش پست ها
    خیلی ممنون مسعود جان از راهنماییت
    برای ضربه گیربکس دادم چک کردن، گفتند طبیعیه، تا جایی که میدونم خیلی ها مشکل ضربه و لگد گیربکس دارن ولی خوشبختانه بغیر از اعصاب خوردیش، پیامد دیگه ای نداره!
    در مورد استفاده از تیپترونیک در ترافیک، نظرات مختلفی شنیدم، یکی میگه نباید از استفاده کرد چون شیر برقی اسیب میبینه خصوصا وقتی که تبدیل باسرعت انجام بشه، یکی میگه استفاده بکنی عمر گیربکس بیشتر میشه، یکی میگه در شرایط سرعت خاص میشه استفاده کرد و ...، منم این وسط گیج شدم

    پس کی تغییر ایجاد کنیم؟ من همیشه موقع استفاده از تیپترونیک، در وضعیت حرکت اقدام به تغیر از دی به منوال میکنم، خیلی روان هم تغییر انجام میشه و مشکلی احساس نکردم تا حالا

    اقایی
    این یکی از قابلیتهای گیربکس تیپترونیکه که هر وقت خواستین برین رو منوال، مثلا تو جاده ممکنه بخواین معکوس بکشین بدون ضربه به پدال، میزنین رو منوال و معکوس میکشین. هیچ اتفاقی هم واسه گیربکس نمیفته. مطمئن باشین اگر غیر از این بود یه جوری طراحیش میکردن که نتونی در حین حرکت تغییر وضعیت بدی

  22. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما eftekharzadeh برای ارسال این پست سودمند:


  23. Top | #12
    تالار های نیک صالحی
    کاربر ویژه بخش خودرو




    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    میانگین پست در روز
    0.11
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 298 بار در 112 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoud.v نمایش پست ها
    سلام
    در تکمیل صحبت های جناب افتخار زاده بگم که گیربکس این ماشین گیربکس هوشمندی هست و بر اساس سبک رانندگی شما دنده ها رو عوض میکنه و....
    این گیربکس از خیلی از ماشین های اتوماتیک موجود بروز تره (ورنا اوانته و ماکسیما و....) و کماکان وارداتی هست و دست توش برده نشده
    مرسی
    در تایید صحبت شما گیربکس خودروهایی مثل آوانته(33 میلیون) و ماکسیما (بیش از 40 میلیون) و مگان (33میلیون) تیپترونیک نیستن.

  24. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما eftekharzadeh برای ارسال این پست سودمند:


  25. Top | #13
    تالار های نیک صالحی
    كاربر ساده




    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    میانگین پست در روز
    0.01
    نوشته ها
    12
    تشکر
    19
    تشکر شده 6 بار در 5 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط eftekharzadeh نمایش پست ها
    نگران نباش. خیلی راحت باهاش رانندگی کن. بزار گیربکسش خودش کار خودشو بکنه و هیچ کاری هم بهش نداشته باش. میخوای اتومات بزار میخوای دستیش کن. هیچ اتفاقی نمیفته.
    یکی دو ماه اول تو جاده نری بهتره. تا وقتی که عملکرد گیربکس بیاد تو دستت مخصوصا تو معکوسها و سبقت گرفتنها.
    سعی کن زیر بدنه ماشین ضربه نخوره چون گیربکسش اونجاست و حساسه. کلا از زمینای خاکی و سنگی تردد نکنی بهتره. دفترچه راهنمای ماشن رو هم یه بار مطالعه کنی بد نیس.
    گاز بیخود هم به ماشین نده چون مصرفش خیلی میره بالا. کلا ماشینهای اتومات پر مصرفترن.
    موفق باشی.
    بسیار ممنون از شما ، برای سئوالاهایی ایجاد شده اگه اجازه بدید وققتون رو بگیرم .

    1- مگه زیر ماشین سینی نداره که عبور از مسیر سنگلاخ و خاکی رو تایید نمیکنید ؟ چون ممکنه یه وقت مسیر این جور جاها مثلا تفریح بخوره .

    2- برای آب بندی ماشین چه راهی پیشنهاد میکنید چون ماشین صفره .

    3- حالات S و برفی رو اگه بخوام استفاده کنم یا حتی حالت دستی حتما باید ماشین رو نگه دارم دنده و حالت مورد نظر رو ست کنم بعد به حرکت ادامه بدم ؟

    4- ماشین فعلیم 206 تیپ 2 هست ، برای سبقت زمانی که دنده سبکنه مسلما باید دنده رو سنگین و پر کنی بعد سبقت بگیری و دنده ها رو به روال تعویض کنی ، آیا تو تیپ 6 من باید تو سبقت رو حالت تیپ ترونیک بزارم یا اینکه پدال رو فشار بدم خودش تصمیم به پر کردن دور موتور میکنه یا اینکه حالت S رو روشن کنم ؟

    5- هزینه لیمیتر و کروز کنترل چنده برای نصب روی این تیپ ؟

    6- بنزین س و پ ر مکررا توش بریزم یا اینکه عادی یا اینکه یکی در میان س و پ ر و عادی ؟

    سئوالی به ذهنم رسید مطرح میکنم ، شرمنده :x:

  26. Top | #14
    تالار های نیک صالحی
    کاربر ویژه بخش خودرو




    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    میانگین پست در روز
    0.11
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 298 بار در 112 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط .:behdad:. نمایش پست ها
    بسیار ممنون از شما ، برای سئوالاهایی ایجاد شده اگه اجازه بدید وققتون رو بگیرم .

    1- مگه زیر ماشین سینی نداره که عبور از مسیر سنگلاخ و خاکی رو تایید نمیکنید ؟ چون ممکنه یه وقت مسیر این جور جاها مثلا تفریح بخوره . چرا سینی داره. ولی این سینی کاملا زیر خودرو رو نمیپوشونه و بخشهایی در زیر موتور تقریبا لخت و آسیب پذیرند. توصیه میشه که به دلیل احتمال پرتاب و برخورد سنگهای نوک تیز به دیواره گیربکس و سوراخ شدن و خروج روغن گیربکس از اینجور جاها تردد نکنید یا به هر حال مراقب باشید.

    2- برای آب بندی ماشین چه راهی پیشنهاد میکنید چون ماشین صفره . مثل همه ماشینای دیگه. فشار زیاد به موتور نیاورید. در اینصورت به گیربکس هم فشار زیادی وارد نخواهد شد. ترجیحا سعی کنید در 4 یا 5 هزارتای اول زیاد از حالت S استفاده نکنید.

    3- حالات S و برفی رو اگه بخوام استفاده کنم یا حتی حالت دستی حتما باید ماشین رو نگه دارم دنده و حالت مورد نظر رو ست کنم بعد به حرکت ادامه بدم ؟ خیر نیازی به توقف خودرو نیست. حالت برفی مخصوص زمانی است که زمین لغزنده است. حالت S دقیقا همان دکمه OVERDRIVE در برخی از خودروهای خارجی است. هر زمان که خواستید میتوانید استفاده کنید. ترجیحا سعی کنید زیاد استفاده نکنید چون هم به موتور فشار زیادی میاورد و هم مصرف به شدت بالا میرود. برای استفاده از حالت دستی هم نیازی به توقف نیست. هرزمان خواستید اینکار را انجام دهید. فقط یک نکته را فراموش نکنید. معمولا کسانی که بیشتر درحالت اتومات رانندگی میکنند به تعویض خودکار دنده عادت میکنند. آنوقت گهگاهی که از دنده دستی استفاده میکنند فراموش میکنند که دنده را دوباره به حالت اتومات برگردانند در حالیکه ممکنه سرعت ماشین در حین حرکت زیاد یا کم شده و نیاز به تعویض دنده باشد در حالیکه شما فراموش کرده اید که دنده در حالت دستی است و شما باید دنده را عوض کنید. طبیعتا در اینحالت به موتور فشار زیادی خواهد آمد. مطمئن باشید آنقدر به دنده اتومات عادت میکنید که سراغ دنده دستی نخواهید رفت!

    4- ماشین فعلیم 206 تیپ 2 هست ، برای سبقت زمانی که دنده سبکنه مسلما باید دنده رو سنگین و پر کنی بعد سبقت بگیری و دنده ها رو به روال تعویض کنی ، آیا تو تیپ 6 من باید تو سبقت رو حالت تیپ ترونیک بزارم یا اینکه پدال رو فشار بدم خودش تصمیم به پر کردن دور موتور میکنه یا اینکه حالت S رو روشن کنم ؟ خیر نیازی به دنده دستی نیست. با یک فشار ناگهانی روی پدال گاز، گیربکس بصورت خودکار معکوس خواهد کشید. میتوانید برای استفاده حداکثر از قدرت موتور قبل از شروع سبقت دکمه S را هم روشن کنید. ولی معمولا نیازی به این کار نیست. البته اگر هم دلت خواست با دستی معکوس بکشی مشکلی نیست. بکش !
    نکته ایمنی بسیار مهم: در جاده ها و در زمان شروع سبقت گیری هرگز تا زمانی که معکوس کشیدن گیربکس رو احساس نکردی وارد لاین سمت چپ نشو:shame: بعضی وقتها ممکنه وضعیت دور موتور و نحوه رانندگی شما تا آن زمان به گونه ای باشد که گیربکس دنده معکوس ندهد(درحالت اتومات) :shame: در پست قبلی به شما گفتم یکی دوماه اول توی جاده نرو تا عملکرد گیربکس دستت بیاد. یکی از علل اصلی اش همین بود.

    5- هزینه لیمیتر و کروز کنترل چنده برای نصب روی این تیپ ؟ حدود 120 تا 140 تومن در عرض 5 دقیقه. چون این سیستم روی این خودرو وجود دارد و تنها باید دسته کنترل نصب و با دیاگ فعال شود.

    6- بنزین س و پ ر مکررا توش بریزم یا اینکه عادی یا اینکه یکی در میان س و پ ر و عادی ؟ الان بنزینهای سوپر مناسب نیستند. همون معمولی بریزی بهتره. الان من خودم 3 بار معمولی میزنم یه بار سوپر. هر 4 یا 5 هزار تا یک تمیز کننده انژکتور (ترجیحا مارک کاسپین) بریز تو باک و بعد باکو پر کن.

    سئوالی به ذهنم رسید مطرح میکنم ، شرمنده :x:
    درخدمتم.
    ویرایش توسط eftekharzadeh : November 14th, 2011 در ساعت 10:06 PM

  27. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما eftekharzadeh برای ارسال این پست سودمند:


  28. Top | #15
    تالار های نیک صالحی
    كاربر ساده




    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    میانگین پست در روز
    0.01
    نوشته ها
    12
    تشکر
    19
    تشکر شده 6 بار در 5 پست

    پیش فرض

    دمت گرم بابت اطلاعات بسیار بسیار مفیدت . چشم حتما توصیه هاتون رو جدی میگیرم .

    آیا قطعات ایرانی چیزی تو این تیپ به کار رفته ؟ یا متفرقه ؟

    جدیدا ( حدودا 3 ساله ) لاستیک 206 ها رو بر میدارن از این بارز اینا میندازن، من ماشین خودمو گرفتم Mishlen روش بود ، حالا نمیدونم رو ماشین شما این لاستیک بود یا نه ولی اگه تجربه ای در این زمینه هم داشتید در اختیارم بزارید چون ما فامیلا تا حالا نشده لاستیک ایرانی رو ماشین بندازیم که در مورد کیفیتش بخوام اطلاعات و نظری داشته باشم .

    حتی تا اونجای هم که میدونم تو دوزی ایرانی شده !

    من کلا اهل معکوس و اینا نیستم ولی آیا واقعا از تیپ 5 این ماشین شتاب کمتری داره ؟ چرا تعریف تیپ 5 اینقدر میشه نسبت به تیپ 6 ؟

  29. تشکرها از این نوشته :


  30. Top | #16
    تالار های نیک صالحی
    کاربر ویژه بخش خودرو




    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    میانگین پست در روز
    0.11
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 298 بار در 112 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط .:behdad:. نمایش پست ها
    دمت گرم بابت اطلاعات بسیار بسیار مفیدت . چشم حتما توصیه هاتون رو جدی میگیرم . خواهش میکنم.

    آیا قطعات ایرانی چیزی تو این تیپ به کار رفته ؟ یا متفرقه ؟ بله. این خودرو هم مثل بقیه تولیدات ایرانخودرو بخش عمده ای از قطعاتش ایرانی شده. البته قطعاتی ازموتور ، گیربکس و سیستم برقی مولتی پلکس و ecu و موارد مشابه هنوز وارد میشود.

    جدیدا ( حدودا 3 ساله ) لاستیک 206 ها رو بر میدارن از این بارز اینا میندازن، من ماشین خودمو گرفتم Mishlen روش بود ، حالا نمیدونم رو ماشین شما این لاستیک بود یا نه ولی اگه تجربه ای در این زمینه هم داشتید در اختیارم بزارید چون ما فامیلا تا حالا نشده لاستیک ایرانی رو ماشین بندازیم که در مورد کیفیتش بخوام اطلاعات و نظری داشته باشم . انتخاب اول میشلن، انتخاب دوم کومهو، انتخاب سوم پیرلی. سایز لاستیک رو از 15-205 بیشتر نگیری. ترجیحا رینگ اسپورت هم ننداز چون در هاچبکها کوبش شاسی زیاد میشه وکیفیت رانندگی پایین میاد.

    حتی تا اونجای هم که میدونم تو دوزی ایرانی شده ! نمیدونم. فقط تازگی دیدم بعضی قسمتهای داشبورد هم جنسش عوض شده. سیستم صوتی هم عوض شده.

    من کلا اهل معکوس و اینا نیستم ولی آیا واقعا از تیپ 5 این ماشین شتاب کمتری داره ؟ چرا تعریف تیپ 5 اینقدر میشه نسبت به تیپ 6 ؟
    بله. شتاب صفر تا صدش حدود 1.5 ثانیه از تیپ 5 کمتره. این مورد برای تمام ماشینای اتومات نسبت به مدل دنده ای شون صادقه. به جز این مورد تیپ پنج هیچ جای تعریف دیگری نسبت به تیپ 6 ندارد. وقتی تو این ترافیکهای گره خورده با آسودگی تمام رانندگی کردی و دستت هم رو دنده نرفت اونموقع میفهمی که اون 1.5 ثانیه شتاب تیپ 5 بیشتر ارزش داره یا این دنده اتومات !! ضمنا کند و شتاب این خودرو هم بسیار عالی و مناسبه و خیلی بهتر از تیپ 2 و 3 هستش. . میتونی اونو ببری نمایندگیهای مجاز آپکو (مرکز تجهیزات سفارشی ایرانخودرو) و بگی شمعهاتو عوض کنن و بجاش برات شمع آمریکایی بزارن. کند و جهش ماشین خیلی بهتر میشه. البته اگه دوست داشتی وگرنه همینجوری هم شتاب ماشین راضی کننده است و تفاوت خاصی با تیپ 5 نداره. براحتی زانتیا و تندر رو جا میزاره ! (روی شمعهای آمریکایی عبارت made in usa حک شده است)

  31. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما eftekharzadeh برای ارسال این پست سودمند:


  32. Top | #17
    تالار های نیک صالحی
    كاربر ساده




    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    میانگین پست در روز
    0.01
    نوشته ها
    12
    تشکر
    19
    تشکر شده 6 بار در 5 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط eftekharzadeh نمایش پست ها
    بله. شتاب صفر تا صدش حدود 1.5 ثانیه از تیپ 5 کمتره. این مورد برای تمام ماشینای اتومات نسبت به مدل دنده ای شون صادقه. به جز این مورد تیپ پنج هیچ جای تعریف دیگری نسبت به تیپ 6 ندارد. وقتی تو این ترافیکهای گره خورده با آسودگی تمام رانندگی کردی و دستت هم رو دنده نرفت اونموقع میفهمی که اون 1.5 ثانیه شتاب تیپ 5 بیشتر ارزش داره یا این دنده اتومات !! ضمنا کند و شتاب این خودرو هم بسیار عالی و مناسبه و خیلی بهتر از تیپ 2 و 3 هستش. . میتونی اونو ببری نمایندگیهای مجاز آپکو (مرکز تجهیزات سفارشی ایرانخودرو) و بگی شمعهاتو عوض کنن و بجاش برات شمع آمریکایی بزارن. کند و جهش ماشین خیلی بهتر میشه. البته اگه دوست داشتی وگرنه همینجوری هم شتاب ماشین راضی کننده است و تفاوت خاصی با تیپ 5 نداره. براحتی زانتیا و تندر رو جا میزاره ! (روی شمعهای آمریکایی عبارت made in usa حک شده است)
    حتما .

    من یه سئوال دیگه هم داشتم .

    گیر بکس این ماشین 4 دنده هست ؟ درست میگم ؟
    یعنی 5 دنده که 4 تا جلو و یکی عقب ؟

    اگه بله پس چرا تیپ 2و3و4و5 - 6 دنده هست ؟( 5 تا جلو 1 عقب ) و این ماشین که 1600 و موتور قوی تری داره 5 دنده هست ؟ ( ببخشید سئوال های مسخره میپرسم ، اطلاعاتم پایینه )

    اگه گفتم درسته میخواستم بدونم که اگه اینطوری باشه تو سرعت های بالا دوره موتور همش بالاس با وجود نبود دنده 5 !! به موتور فشار وارد نمیشه ؟
    منظورم اینه که مثلا اگه داری 120 میری تو اتوبان و گیر باکس رو دنده 4 هست قائدتا دور موتور روی 5500 - 6000 هست چون دنده 5 ای برای تعویض دنده و پایین آوردن دور موتور وجود نداره !!

    شما مشکلی ندارید با این قضیه ؟ میشه در این مورد هم توصیحی بدید .

    ممنون . :x:
    ویرایش توسط .:behdad:. : November 15th, 2011 در ساعت 12:44 AM

  33. تشکرها از این نوشته :


  34. Top | #18
    تالار های نیک صالحی
    کاربر ویژه بخش خودرو




    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    میانگین پست در روز
    0.11
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 298 بار در 112 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط .:behdad:. نمایش پست ها
    حتما .

    من یه سئوال دیگه هم داشتم .

    گیر بکس این ماشین 4 دنده هست ؟ درست میگم ؟ بله درسته
    یعنی 5 دنده که 4 تا جلو و یکی عقب ؟

    اگه بله پس چرا تیپ 2و3و4و5 - 6 دنده هست ؟( 5 تا جلو 1 عقب ) و این ماشین که 1600 و موتور قوی تری داره 5 دنده هست ؟ ( ببخشید سئوال های مسخره میپرسم ، اطلاعاتم پایینه )
    ربطی به حجم موتور نداره. مگان 2000 سی سی اتومات هم 4 سرعته است. ولی خوب قاعدتا هرچه تعداد دنده ها بیشتر شود راندمان موتور بالاتر خواهد رفت.
    اگه گفتم درسته میخواستم بدونم که اگه اینطوری باشه تو سرعت های بالا دوره موتور همش بالاس با وجود نبود دنده 5 !! به موتور فشار وارد نمیشه ؟
    منظورم اینه که مثلا اگه داری 120 میری تو اتوبان و گیر باکس رو دنده 4 هست قائدتا دور موتور روی 5500 - 6000 هست چون دنده 5 ای برای تعویض دنده و پایین آوردن دور موتور وجود نداره !!

    شما مشکلی ندارید با این قضیه ؟ میشه در این مورد هم توصیحی بدید . خیر. مجموعه موتور و گبربکس و ecu این خودرو به گونه ای طراحی شده که شما با همون 4 دنده تا 190 کیلومتر بر ساعت سرعت رو بدست بیاری و در اون سرعتهای معمولی دور موتور روی 3500 تا 4000 هستش.چنانچه بیشتر گاز بدی و دور موتور بالاتر بره بلافاصله معکوس میکشه و از ظرفیت دنده های قبلی استفاده میکنه. مگر اینکه حالت s رو انتخاب کنی که دور موتور برای تک تک دنده ها روی 6000 خواهد رفت و به این ترتیب حداکثر قدرت موتور بهره برداری میشه. قاعدتا در این حالت فشار بیشتری روی موتور خواهد بود و مصرف هم خیلی بالا خواهد رفت. (ضمنا این خودرو دارای دو ecu است و یک ecu مجزا فقط برای گیربکس دارد.)
    ممنون . :x:
    در خدمتم.

  35. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما eftekharzadeh برای ارسال این پست سودمند:


  36. Top | #19
    تالار های نیک صالحی
    كاربر ساده




    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    میانگین پست در روز
    0.01
    نوشته ها
    12
    تشکر
    19
    تشکر شده 6 بار در 5 پست

    پیش فرض

    جناب افتخار زاده واقعا از شما ممنونم .

    ماشین رو تو این چند روز اخیر میگیرم سئوال هایی حتما برام پیش میاد که مزاحمتون میشم .

    خیلی زحمت کشیدید .

  37. Top | #20
    تالار های نیک صالحی
    كاربر عالي




    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    میانگین پست در روز
    0.87
    محل سکونت
    s5560
    نوشته ها
    991
    تشکر
    6,540
    تشکر شده 5,665 بار در 1,737 پست

    پیش فرض

    سلام
    قربون 206تیپ2 هر بلایی هم که سرش میاری بازم اخ نمی گه
    به حرکت کردنش ادامه البته بعضی وقتها هم اذیت می کنه ولی در واقعا ماشین عالی هست
    تنهایی در بهشت هم ارزش ندارد.
    چه عاشقانه نوشت دکترشریعتی که من تورادوست دارم تودیگری را،دیگری دیگری راودراین میان همه تنهاییم.

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

تالار های نیک صالحی مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
قدرت گرفته از ویبولتین ،اکنون ساعت 06:54 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
کدنویسی و
کليه حقوق اين سايت متعلق به  شرکت فرهنگ سازان  است.هر گونه استفاده از مطالب اين سايت پيگرد قانوني دارد
سئو و بهينه سازي : سئو
Powered by vBulletin® Version 4.2.1 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved

آکواريوم ماهي طوطي کاسکو